Czym jest strategia rozwoju spółki i jak wpływa na potencjalne alianse biznesowe
W wielkim skrócie strategia rozwoju spółki jest pozycją, do której firma chce dotrzeć w ramach określonego horyzontu czasowego. Można mówić o „mapie” z celami, które wyznaczają kierunek. Dlatego o strategii rozwoju spółki warto myśleć niezależnie od rozmiaru przedsiębiorstwa. Plan działania, nawet niesformalizowany powinien towarzyszyć nam od samego początku realizowanego projektu. Powinien wskazywać narzędzia organizacyjne, technologiczne i finansowe niezbędne do jego realizacji.
W zależności od tego, czego potrzebuje nasza firma, możemy myśleć o zróżnicowanym wsparciu. Mogą to być partnerzy technologiczni, banki czy inwestorzy. Należy zauważyć, że dla potencjalnego partnera biznesowego cenne jest, kiedy firma jasno komunikuje swoją misję. Niemniej jednak z wyłączeniem spółek publicznych strategię rozwoju należy traktować jako informację poufną.