Działalność gospodarcza - jak wybrać nazwę firmy

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 12-09-2012 r.

Nazwa firmy jest jednym z najbardziej istotnych elementów funkcjonowania przedsiębiorstwa. W dużym stopniu to od niej zależy, czy klienci zostaną zachęceni do skorzystania z usług przedsiębiorstwa czy nie. Jak wybrać właściwą nazwę firmy w epoce globalizacji?

Powiązana nazwy z działalnością firmy

Zasadniczą kwestią w odpowiednim wyborze nazwy przedsiębiorstwa jest dobranie jej w taki sposób, aby bez problemu kojarzyła się z działalnością firmy. Ciekawie brzmiąca, anglojęzyczna nazwa przedsiębiorstwa być może wzbudzi zainteresowanie i będzie ciekawie brzmiała. Jednak jeżeli nie powiążemy jej z charakterem działalności, klienci będą mieli trudności z rozpoznaniem rodzaju oferowanych produktów czy usług. Wprawdzie mogą zawsze sięgnąć po folder opisujący charakter Twoich usług, zastanów się jednak, ilu klientów ma na to czas?

Dostępność domeny internetowej

Większość przedsiębiorców jest świadomych tego, że strona internetowa jest obecnie podstawą w skutecznej promocji przedsiębiorstwa. Z tego względu wybierając nazwę firmy, często zwracają również uwagę na dostępność domeny internetowej o tej nazwie. Pokrywanie się nazwy przedsiębiorstwa z adresem www strony internetowej znacznie ułatwia odnalezienie w sieci informacji.

 

Poruszając kwestię wyboru domen, należy zwrócić uwagę na wybór jej końcówki tzw. suffix. Korzystając z polskich stron internetowych, większość z nas przyzwyczaiła się do tego, że strona kończy się z reguły .pl. Jednak zarejestrowanie domeny z nazwą firmy tylko z jedną końcówką może być nieco ryzykowne. Dlaczego? Musisz pamiętać, że w internecie może powstać strona z nazwą Twojej firmy, która będzie kończyła się na szereg innych domenowych końcówek (m.in. com czy eu). Klienci, kojarząc nazwę Twojego przedsiębiorstwa, z pośpiechu często mogą trafiać na zupełnie inne strony internetowe, które z Twoją firmą nie będą powiązane (będą posiadały jedynie taką samą nawę domeny).

Jak uniknąć podobnych sytuacji? Wybierając nazwę firmy i rejestrując domenę, warto jest zarejestrować domeny o tej samej nazwie, które kończą się na szereg innych popularnych końcówek. Nie musisz wcale budować strony na każdej z tych domen. Wystarczy, że je zarejestrujesz na własną firmę i w ten sposób zablokujesz dostęp do tych nazw innym podmiotom.

Wybór nazwy firmy nie jest trudny. Powinna nawiązywać do działalności przedsiębiorstwa, jak również dawać możliwość zarejestrowania jej w domenie internetowej.


Zobacz także:

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 26116 )
Array ( [docId] => 26116 )

Array ( [docId] => 26116 )