Biznesplan
Oczywiste jest, że tworząc biznesplan musi być on napisany przejrzyście, nie zawierać zbędnych elementów i w pełni oddawać rzeczywiste zamierzenia i możliwości. Biorąc pod uwagę rozmiar przedsięwzięcia, jakim jest otwarcie salonu kosmetycznego i koszty, które są z tym związane, większość przedsiębiorców będzie planowało zaciągnięcie kredytu. Wtedy właściwie biznesplan będzie decydował o tym, czy go otrzyma.
Elementy biznesplanu dla salonu kosmetycznego
Przykładowe elementy, które powinien zawierać właściwie napisany biznesplan salonu:
- deskrypcja przedsięwzięcia
- przedstawienie planu organizacyjnego
- opis planu technicznego tj. zakładane wyposażenie salonu
- przedstawienie planu zamierzonych działań marketingowych
- opis działalności gospodarczej tj. celów, do których dąży, klientów docelowych, jego lokalizacji, godzin otwarcia itd.
- przedstawienie planu finansowego tzn. planowanych kosztów, cennika usług, źródła finansów na rozpoczęcie działalności np. kredyty, środki własne
- przeanalizowanie atutów przedsiębiorstwa oraz jego słabszych stron, opis konkurencji, ocena oferty, koszty jako zalety lub wady itd.