Normy
Meble przedszkolne podlegają kontroli pracownika Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Powinny posiadać certyfikaty i atesty zgodności z Polskimi Normami (PN). Dotyczy to mebli zakupionych po 1997 roku, ale także muszą być dostosowane do zasad ergonomii. Oznacza to, że każde dziecko powinno mieć zmierzoną wysokość ciała, na podstawie, której określa się rodzaj mebli dostosowany do danego dziecka.
Przedszkolak nie może siedzieć za wysoko, ani też za nisko. Zbyt niskie krzesełka sprawiają, że dziecko się garbi, zbyt wysokie, że nie ma odpowiedniego podparcia dla pleców, a jego stopy nie opierają się o podłogę, co obciąża młody kręgosłup. Jeśli planujemy otworzyć kilka grup przedszkolnych, zróżnicowanych wiekowo, należy zakupić komplety krzeseł i stolików, blatów roboczych dostosowanych do indywidualnych potrzeb dzieci. Istotne jest także, aby meble wykonane były solidnie, a przede wszystkim, aby nie miały wystających elementów, ani ostrych krawędzi, które zagrażałyby zdrowiu dzieci. Meble powinny być stabilne, ale przy tym niezbyt ciężkie – przedszkolak często sam będzie musiał sobie z nimi poradzić.
Należy zauważyć, że wszelkie prace polegające na urządzaniu wnętrza, mocowaniu szafek, wieszaniu półek, warto powierzyć fachowcowi. Pewność, że żadne krzesło nie rozpadnie się pod dzieckiem, żadna półka nie spadnie mu na głowę, znacznie ułatwia pracę – pozwala myśleć nie o bezpieczeństwie przedszkolaka, ale o temacie zajęć.