Ustalenie prawidłowej pozycji za kierownicą
Oczywiście ustalenie prawidłowej pozycji za kierownicą rozpoczynamy od ustawienia odległości fotela. I nie mówmy, że im bliżej tym lepiej – to jest bzdura. Pozycja fotela powinna być ustawiona w ten sposób, aby wciskając pedał sprzęgła czy hamulca do pozycji maksymalnej mieć nogę lekko ugiętą. Nie tak jak się kiedyś mówiło do wyprostowanych nóg.
Następnie jeżeli mamy taką możliwość możemy ustalić wysokość siedziska. Tu faktycznie pozycja wyższa zapewnia nam lepszą widoczność, ale zachowajmy umiar, aby podczas pokonywania dziur czy nierówności nie uderzać głową w dach. Wysokość należy dobrać w taki sposób aby zapewniała ona nam dobrą widoczność wszelkich wskaźników i zegarów oraz nie kolidowała z wysokością kierownicy (ocieranie kolanami o dolną część kierownicy).
Gdy już dobierzemy odpowiednią wysokość przechodzimy do ustalenia pozycji oparcia. Sprawa bardzo prosta, pozycja powinna być tak dobrana aby w czasie trzymania kierownicy w górnej części ręce w łokciach były lekko zgięte, a łopatki przylegały do oparcia. Następnie ustawiamy zagłówki w taki sposób aby górna jego część była na jednym poziomie z wierzchołkiem naszej głowy. Oczywiście nie należy zapominać o odpowiednim ustawieniu lusterek zewnętrznych i lusterka wewnętrznego, tak aby swobodnie „kątem oka” można było na nie patrzeć.