Fiat Bravo

Kategoria: Autosegment C
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 30-06-2012 r.

Fiat Bravo to samochód zaliczany do klasy niższej średniej, czyli segmentu C. Bravo pierwszej generacji zaprezentowano w 1995 roku, jako następcę przestarzałego już modelu Tipo oraz niezbyt udanego Stilo. Bravo I występowało jako 3 i 5-drzwiowy hatchback: Bravo/Brava. W 2006 roku Fiat zaprezentował Fiata Bravo II generacji, który wciąż jest w sprzedaży.

Fiat Bravo to auto nadal atrakcyjnie się prezentujące, mimo iż od debiutu minęło już kilka lat. Bravo II zostało stworzone do walki z takimi kompaktowymi autami, jak: Renault Megane, Ford Focus, Opel Astra, VW Golf, Peugeot 308, Citroen C4, Toyota Auris, Honda Civic, Skoda Octavia, Kia Ceed czy Hyundai i30.

Niewątpliwym plusem Fiata Bravo II generacji, który występuje wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback, jest jego atrakcyjna na tle konkurencyjnych aut cena. Fiata Bravo z dobrym wyposażeniem kupimy bez wątpienia nieco taniej niż porównywalnie wyposażonego Opla Astrę czy Hondę Civic. Zaletą tego auta jest także praktyczne wnętrze, dobrze zestrojone zawieszenie, a także niskie koszty eksploatacji. Poważną wadą może być jednak duża utrata wartości z uwagi na mały prestiż marki.

Nowy Fiat Bravo w podstawowej wersji wyposażenia Fresh z silnikiem benzynowym 1.4 90 KM kosztuje od 46 490 zł. Wersja Active z silnikiem wysokoprężnym Mulitijet 1.6 105 KM kosztuje 61 490 zł. Za lepiej wyposażoną odmianę Dynamic z nowoczesnym, doładowanym silnikiem benzynowym 1.4 MultiAir 140 KM zapłacimy 64 990 zł. Najdroższa odmiana Sport z silnikiem diesla 2.0 Multijet 165 Km kosztuje 76 490 zł.

Ceny używanych Fiatów Bravo I generacji, czyli z lat 1995-2001 wahają się od 2 tys. zł na najstarsze, mocno wyeksploatowane egzemplarze, po 8 tys. zł za auta z 2000 roku produkcji, z silnikami wysokoprężnymi. Należy jednak pamiętać, że 12 letni Fiat Bravo, będzie na pewno wymagał pewnych inwestycji i cena zakupu nie musi i nie oznacza wszystkich kosztów, jakie będzie trzeba ponieść.

Fiaty Bravo II generacji kosztują od 24 tys. zł za auta z 2007 roku po 42 tys. zł za auta z 2010 roku. Niewiele więcej kosztuje jednak nowe auto, które można kupić już od 46,5 tys. zł, jednak w wersji podstawowej. Jeżeli ktoś chciałby poszukać używanego Fiata Bravo, bez problemu może znaleźć samochód z polskiego salonu, od pierwszego właściciela i ze stosunkowo niedużym przebiegiem.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl


Zobacz także:

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 27460 )
Array ( [docId] => 27460 )

Array ( [docId] => 27460 )