Czy można biegać w czasie ciąży

Kategoria: Bieganie
Autor: Stwora Sylwia
Data: 25-06-2012 r.

Kobieta uprawiająca bieganie, czy to amatorsko, czy też zawodowo po zajściu w ciążę wcale nie musi rezygnować z tej formy aktywności fizycznej. Przynajmniej do końca drugiego trymestru kobieta ciężarna może przeprowadzać trening biegowy.

Biegaj, ale z umiarem

Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu lub kontynuacji treningu biegowego w czasie ciąży, warto abyś skonsultowała się z lekarzem. Dzięki temu upewnisz się, że nie ma przeciwwskazań w tym kierunku.

W przypadku, gdy jesteś dopiero na początku swojej przygody z bieganiem lub wcześniej podejmowałaś tę aktywność sporadycznie przeprowadzaj niezbyt forsujący trening, w lekkim tempie. Najlepiej, kiedy będziesz przeplatała ze sobą elementy szybkiego marszu, truchtu i lekkiego biegu.

Jeśli jesteś przyszłą matką, która przed zajściem w ciążę regularnie uprawiała bieganie musisz zmniejszyć intensywność treningu. To nie czas na podnoszenie formy, pracę nad siłą czy wytrzymałością, ale utrzymanie dobrej kondycji.

Pod okiem lekarza możesz kontynuować treningi do końca drugiego trymestru ciąży, ale konieczne jest stopniowe skracanie pokonywanego dystansu, w ostatnich tygodniach drugiego trymestru nawet o 70 proc.

Nic na siłę

Zmęczenie, nudności i wymioty, obolałe piersi, uczucie zmęczenia czy senności, do tego huśtawka nastrojów. Wiele badań wskazuje na to, że u kobiet ciężarnych bieganie pomoże zmniejszyć odczuwanie tych dolegliwości, a nawet może spowodować, że przestaną one w ogóle gnębić kobietę. Bieganie pozwala również lżej przejść poród.

Jednak, kiedy nie masz po prostu ochoty na podejmowanie aktywności fizycznej, nie decyduj się na bieganie na siłę. Słuchaj swojego organizmu. W czasie biegu dostosowuj tempo i długość pokonywanego dystansu do jego możliwości. Kiedy poczujesz ból lub skurcz natychmiast przejdź do marszu. W przypadku przedłużającej się dolegliwości powinnaś zakończyć trening. Jeśli ból lub skurcz minie, możesz przejść do lekkiego truchtu.

Trzeci trymestr to czas na zakończenie treningu biegowego pod jakąkolwiek postacią. Kontynuacja biegania może doprowadzić do niedotlenienia dziecka.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 28050 )
Array ( [docId] => 28050 )

Array ( [docId] => 28050 )