Czy powinno się biegać na czczo

Kategoria: Bieganie
Autor: Stwora Sylwia
Data: 28-06-2012 r.

Osoby preferujące poranne bieganie często rezygnują z jedzenia śniadania przed podjęciem aktywności fizycznej. Jedni decydują się biegać o pustym żołądku, ponieważ wierzą, że to pomoże im schudnąć. Inni po prostu nie są w stanie niczego zjeść, ze względu na problemy żołądkowe.

Kto biega na czczo

Osoby, które decydują się na trening bez wcześniejszego zjedzenia śniadania można ogólnie podzielić na cztery kategorie:

  • osoby odchudzające się,
  • osoby, które obawiają się, że po zjedzeniu śniadania będą cierpieć z powodu żołądka,
  • osoby, które przyzwyczaiły organizm do wysiłku na czczo oraz
  • biegaczy, którzy w natłoku zadań nie mają czasu na zjedzenie czegoś przed biegiem.

Bardzo często biegacze, zwłaszcza kobiety, biegają na czczo, zgodnie z popularnym przekonaniem, że pomoże to szybciej pozbyć się zbędnych kilogramów. Spalanie tłuszczu następuje dopiero wówczas, kiedy trening trwa dłużej niż 20 minut i prowadzony jest w ciągłym biegu. W przeciwnym razie takie działanie nie przyniesie pożądanych efektów, a wręcz wpłynie na nasz organizm negatywnie, powodując utratę masy mięśniowej.

Biegać na czczo czy nie

Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Aby się przekonać, jakie rozwiązanie jest dla Ciebie najlepsze, możesz zrobić mały test. Przeprowadź kilka treningów o różnym stopniu intensywności na czczo i obserwuj reakcję swojego organizmu. Jeśli nie będziesz odczuwać żadnych dolegliwości i dyskomfortu związanego z pustym żołądkiem, możesz stosować tę taktykę. W przypadku, kiedy zauważysz np. znaczny spadek energii, zawroty głowy lub ogólne osłabienie organizmu, zrezygnuj.

Jeśli obawiasz się problemów z żołądkiem, które mogą zakłócić Twój trening, nie musisz zjadać śniadania. Wystarczy, że przed treningiem wypijesz szklankę wody z łyżeczką miodu lub kilkoma kroplami cytryny.

Nie masz czasu na jedzenie? Zaopatrz się wcześniej w baton energetyczny i weź go ze sobą na trasę.

Po południu lub wieczorem nie powinieneś biegać na czczo. Zorganizuj sobie tak posiłki, aby ostatni przed biegiem zjeść około 2-3 godzin wcześniej.

Pamiętaj, że rezygnując z jedzenia śniadania przed bardzo intensywnym treningiem biegowym musisz liczyć się z tym, że organizm może zareagować bardzo gwałtownie, nawet omdleniem.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 28060 )
Array ( [docId] => 28060 )

Array ( [docId] => 28060 )