Kiedy jest najlepsza pora dnia na bieganie

Kategoria: Bieganie
Autor: Stwora Sylwia
Data: 26-06-2012 r.

Decydując się na rozpoczęcie treningów biegowych często zastanawiamy się, jaka pora dnia będzie do tego odpowiednia. Biegać rano czy wieczorem, a może po południu? Czas podjęcia wysiłku fizycznego jest sprawą indywidualną.

Trening o świcie

Jeśli nie masz problemu z porannym wstawaniem, ale jednocześnie kładziesz się spać o dość wczesnej porze, to właśnie godziny między 5.00 a 9.00 rano są dla Ciebie najlepszym czasem na bieganie.

Trening na sam początek dnia rządzi się jednak swoimi prawami. Po pierwsze musisz rozbudzić zaspany organizm i zwiększyć temperaturę ciała, która w czasie snu ulega spadkowi. Twoja rozgrzewka powinna wynosić przynajmniej 15 minut. Dzięki temu zmniejszysz sztywność mięśni, stawów i ścięgien, przyspieszysz metabolizm, a także pozwolisz przyzwyczaić się organizmowi do wysiłku fizycznego.

Nie zapomnij o podniesieniu poziomu glikogenu. Zjedz lekkie śniadanie w postaci tostu posmarowanego chudym twarogiem i szklanką świeżo wyciśniętego soku z owoców. Jeśli o tej porze nie jesteś w stanie niczego zjeść wypij na przykład szklankę wody lub soku z dodatkiem miodu, a po treningu koniecznie zadbaj o śniadanie.

Poranny bieg na pewno poprawi Ci humor, bowiem wysiłek fizyczny powoduje wzrost poziomu serotoniny, tzw. hormonu szczęścia oraz doda energii na dalszą część dnia.

Trening wieczorem

Bieganie w godzinach wieczornych jest najlepszym rozwiązaniem dla osób, które mają problemy z zasypianiem lub z natury kładą się późno spać oraz dla tych, które chcą się odstresować po ciężkim dniu.

Ważne jest, abyś w pierwszej kolejności zadbał o rozluźnienie mięśni poprzez ćwiczenia rozciągające. Zdaniem specjalistów najlepsza pora na bieganie wieczorem to czas między godziną 17.00 a 19.00, kiedy zużycie tlenu oraz siła mięśni zwiększa się.

Zadbaj także o zrównoważoną dietę i odpowiednie pory posiłków w ciągu dnia. Maksymalnie powinieneś zjeść coś godzinę przed treningiem. Nie biegaj też przed samym snem, ale jakieś 2-3 godziny przed normalną porą, o której kładziesz się do łóżka. W ten sposób organizm zdąży obniżyć temperaturę ciała i przygotować się do odpoczynku.

Niezależnie od pory dnia, w której zdecydujesz się przeprowadzić trening biegowy pamiętaj o tym, aby dopasować długość i intensywność treningu do Twojej dyspozycji danego dnia. Nie rób niczego na siłę. Powinieneś czerpać przyjemność z biegania.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 28055 )
Array ( [docId] => 28055 )

Array ( [docId] => 28055 )