Co można jeść na diecie dr Ornisha

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 13-08-2012 r.

Amerykanie stosują dietę doktora Ornisha w celu pozbycia się zbędnych kilogramów lub jako niekonwencjonalny sposób leczenia. Założenia tego sposobu żywienia są rygorystyczne, jednak nie wymaga on liczenia zjedzonych kalorii.

Początki diety dr Ornisha

Dieta została opracowana w latach 70. XX wieku przez amerykańskiego kardiologa i profesora medycyny Deana Ornisha. Przy jej pomocy wyleczył grupę osób chorych na miażdżycę. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że pacjenci dr Ornisha nie stosowali żadnych leków ani nie byli poddawani jakimkolwiek operacjom.

Sekret sposobu żywienia amerykańskiego lekarza polega na założeniu, że w czasie diety wcale nie trzeba ograniczać potraw. Przeciwnie. Odpowiednio skomponowane posiłki nie tylko mogą na długi czas zaspokoić łaknienie, ale również zmniejszyć ryzyko wystąpienia lub wyleczyć takie schorzenia jak otyłość, miażdżycę, osteoporozę czy nadciśnienie.

Co więcej Medicare – amerykański rządowy program ubezpieczeń społecznych, uznał dietę dr Ornisha jako alternatywną wersję leczenia miażdżycy, chorób serca i cukrzycy.

Warzywa i węglowodany to podstawa

Proporcje procentowe pomiędzy białkiem, tłuszczami a węglowodanami powinny wynosić 15:10:75. Zasada jest stosunkowo prosta – jesz tyle, aż poczujesz, że jesteś syty, z tym, że możesz zjadać jedynie dozwolone produkty.

Dr Ornish postawił na żywienie wegetariańskie z niską zawartością tłuszczu, za to bogate w błonnik i węglowodany złożone. Do woli możesz jeść rośliny strączkowe, owoce, warzywa oraz produkty zbożowe.

Umiar zachowaj przy jedzeniu nabiału – stawiaj na produkty o niskiej zawartości tłuszczu, jaj kurzych – wybieraj głównie białko oraz produktów typu „light”. Unikaj mięsa, ryb, drobiu, masła, oliwy, awokado, orzechów, alkoholu oraz produktów, w których w jednej porcji znajduje się więcej niż 2 gramy tłuszczu.

Autor diety zaleca również wysiłek fizyczny. Ćwiczenia nie muszą być intensywne i wyczerpujące, ale przede wszystkim regularne. Dobrym rozwiązaniem będzie joga lub pilates.


Zobacz także:

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 28374 )
Array ( [docId] => 28374 )

Array ( [docId] => 28374 )