Jakie korzyści ma dieta jabłkowa

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 13-08-2012 r.

Rano dla urody, wieczorem dla zdrowia. W ten sposób polscy lekarze oraz specjaliści ds. żywienia argumentują uzupełnienie jadłospisu o przynajmniej dwa jabłka każdego dnia. Jabłka są źródłem pektyn, witamin A, B1, B2, C i E, przeciwutleniaczy, potasu oraz cukrów prostych. Jakie korzyści tak naprawdę niesie za sobą stosowanie diety jabłkowej?

Mniej toksyn, mniej kilogramów - korzyści diety jabłkowej

Korzyści płynące z diety jabłkowej wynikają z właściwości jabłek. To owoc niskokaloryczny (ok. 50 kcal w 100 g), zawierający w sobie duże ilości błonnika, który pęczniejąc w żołądku szybko wywołuje uczucie sytości.

Jabłko jest bogatym źródłem pektyn, które mają właściwości przeczyszczające oraz regulujące pracę jelit, a także pozwalają oczyścić organizm z nadmiaru toksyn. Ponadto w tym soczystym owocu znajdziesz witaminy A, B1, B2, C i E, przeciwutleniacze – chroniące m.in. przed nowotworami czy chorobą Alzheimera, potas – wzmacniający układ immunologiczny i poprawiający pracę serca i krzem – korzystnie wpływający na wygląd włosów i paznokci. Dzięki zawartości cukrów prostych szybko dostarczą energii. Jabłka zmniejszają również ryzyko zawału, a ich gryzienie wzmacnia dziąsła i zęby.

Dwie wersje diety jabłkowej

Decydując się na odchudzanie z dietą jabłkową, masz do wyboru dwie jej wersje: restrykcyjną oraz uzupełniającą. Jeśli należysz do grona osób, którym zależy na szybkim pozbyciu się kilku nadprogramowych kilogramów, powinieneś wybrać pierwszy rodzaj diety. Trwa ona 3 dni w czasie których zjadasz jedynie jabłka. Wprawdzie w ciągu dnia możesz zjeść dowolną ilość tych owoców, jednak wskazane jest, abyś nie przekraczał dwóch kilogramów. Wynika to z przeczyszczających właściwości jabłek.

W opcji restrykcyjnej dopuszczalne jest picie niesłodzonego soku jabłkowego, wody oraz herbatek oraz naparów ziołowych. Ze względu na niski bilans energetyczny nie należy stosować tej diety dłużej niż trzy dni, bo może to się zakończyć nawet zasłabnięciem. Ważne jest, aby przed rozpoczęciem diety i po jej zakończeniu zjadać mniejsze porcje posiłków i unikać potraw tłustych oraz wysokokalorycznych.

Druga wersja diety jabłkowej polega na uzupełnieniu tym owocem codziennego menu. Przez 5 dni zjadasz lekkostrawne posiłki, dostarczając organizmowi dziennie około 1000 kcal.

 

Przykładowe menu:

  • śniadanie - owsianka na chudym mleku z połówką grejpfruta i startym jabłkiem, doprawiona łyżeczką miodu;
  • II śniadanie - jogurt naturalny;
  • obiad – grillowany łosoś z jabłkami;
  • podwieczorek – kiwi;
  • kolacja – pieczone jabłko.

Ważne jest, abyś przed śniadaniem wypił pół szklanki letniej wody z dodatkiem 2 łyżek octu jabłkowego.


Zobacz także:

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Opinie czytelników

data:

Dieta jabłkowa ma swoje wady i zalety. http://bonavita.pl/zalety-i-wady-diety-jablkowej-efekt-moze-zadziwic jabłka świetnie oczyszczaja organizm, wiec dieta jabłkowa stosowana przez krótki okres czasu przyniesie same pozytywne efekty, gorzej jeśli zaczniemy ją traktować jako dietę redukcyjną i przedłużać w nieskończoność...

Ocena użytkownika:
4
Zgłoś naruszenie regulaminu

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 28375 )
Array ( [docId] => 28375 )

Array ( [docId] => 28375 )