Na czym polega dieta Weight Watchers

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 27-08-2012 r.

Ma już ponad pięćdziesięcioletnią historię i pomogła schudnąć milionom ludzi na całym świecie. Motywem przewodnim diety Weight Watchers jest przekonanie, że w grupie odchudzanie jest skuteczniejsze niż w pojedynkę. Główną zasadą diety Strażników Wagi jest liczenie, ale nie kalorii tylko punktów.

Czym jest Weight Watchers

Idea programu żywieniowego Weight Watchers zrodziła się w 1963 roku w Stanach Zjednoczonych. Pomysłodawczynią była Jean Nidetch, która na własnym przykładzie zaobserwowała, że intensywne odchudzanie w samotności skutkuje krótkotrwałym spadkiem wagi, który jest trudny do utrzymania.

Postanowiła zachęcić inne osoby zmagające się z nadwagą do grupowych spotkań i wzajemnego wspierania się w walce z nadwyżką kilogramów.

W ten sposób powstała firmy Weight Watchers oferująca program dietetyczny o tej samej nazwie, na który składa się plan żywieniowy, spotkania grupowe oraz konsultacje z dietetykiem. Obecnie w wielu krajach istnieją grupy Strażników Wagi, można zostać także internetowym członkiem Weight Watchers.

Licz punkty i chudnij

Dieta opracowana w USA dopuszcza jedzenie wszystkiego, co mieści się w dziennie indywidualnie ustalonej przez dietetyka sumie punktów. Każdy produkt spożywczy ma przypisaną określoną ilość punktów, która zależy od ich kaloryczności oraz ilości zawartego w nich tłuszczu i błonnika. Liczba punktów zależy od wieku, płci, masy ciała oraz ilość kilogramów, których chcesz się pozbyć.

Mówiąc prościej - jeśli ważysz mniej niż 70 kg w ciągu dnia możesz zjeść produkty łącznie dostarczające Ci 18 pkt., ważąc 71-80 kg – 20 pkt., 81-90 kg – 22 pkt., 91-100 kg – 24 pkt. Przy wadze powyżej 100 kg dzienna ilość punktów wynosi 26. Gdy masz w planach imprezę lub chciałabyś pozwolić sobie na małe szaleństwo możesz każdego dnia zaoszczędzić 4 pkt. i wykorzystać je na specjalną okazję. Jednak w ciągu tygodnia nie możesz zgromadzić więcej niż 12 pkt., a ilość zjedzonych słodyczy w ciągu 7 dni nie powinna przekraczać 14 pkt.

Możesz otrzymać również tzw. punkty bonusowe za aktywność fizyczną, np. za bieganie - 4 pkt., aerobic - 3 pkt., lub spacer - 2 pkt., co oznacza, że w ciągu dnia będziesz mogła zjeść więcej.

W ciągu tygodnia musisz wykorzystać wszystkie punkty na niego przypadające. Zabronione jest gromadzenie zapasów na kolejne tygodnie.

 

Dieta pozwala nabyć dobre nawyki żywieniowe, ponieważ najlepiej sięgać po produkty dostarczające małej ilości punktów, np. pełnoziarniste pieczywo lub nie posiadają ich wcale jak np. znaczna część warzyw i owoców.


Zobacz także:

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 28382 )
Array ( [docId] => 28382 )

Array ( [docId] => 28382 )