Należy pamiętać, że od 1 kwietnia 2013 r. obowiązuje nowa – zmieniona definicja marży w usługach turystycznych. Obecnie, więc jest nią różnica między kwotą, którą ma zapłacić nabywca usługi, a faktycznymi kosztami poniesionymi przez podatnika z tytułu nabycia od innych podatników towarów i usług dla turysty.
Przez usługi dla bezpośredniej korzyści turysty należy rozumieć usługi będące składnikiem usługi turystyki takie jak np. transport, zakwaterowanie, wyżywienie czy ubezpieczenie. Zmiana w definicji polega na zastąpieniu pojęcia „ceny nabycia” określeniem „faktycznymi kosztami poniesionymi przez podatnika”.
W konsekwencji tej z pozoru niewielkiej zmiany, biuro podróży oferujące usługi dla turysty kupione wcześniej w ramach importu usług, może w kalkulacji marży uwzględnić podatek naliczony przy ich zakupie. W konsekwencji podstawa opodatkowania od wykonywanej usług turystyki będzie niższa.