Zgodnie z przepisami ustawy o czasie pracy kierowców oraz Kodeksu pracy tygodniowo w pracy kierowcy dopuszczalnych jest 8 nadgodzin, a łączna liczba godzin nadliczbowych przepracowanych przez kierowcę w ciągu roku to 260. Chyba że w układzie zbiorowym pracy, regulaminie pracy lub umowie o pracę z kierowcą zapiszemy, że limit godzin nadliczbowych przepracowanych w roku kalendarzowym wynosi więcej niż 260. Jednak nawet wówczas liczba ta nie może przekroczyć 384 lub 376 godzin, w zależności od tego, ile wynosi wymiar urlopu przysługującego kierowcy (20 czy 26 dni).
Gdyby kierowca nie miał prawa do urlopu wypoczynkowego, to liczba nadgodzin przypadających na rok wynosiłaby 416 (8 godzin tygodniowo pomnożone przez 52 tygodnie w roku). Kierowcom przysługują jednak urlopy, więc ich wymiar (20 lub 26 dni) trzeba od tej puli odjąć.
To, czy te nadgodziny będą rekompensowane na wniosek pracownika, czy pracodawcy, a także czy rekompensata przyjmie formę wynagrodzenia, czy czasu wolnego, nie ma w tym przypadku znaczenia.