Pracodawca może żądać od pracownika zwrotu za połączenia przekraczające ustalony limit, jeżeli przekroczenie nastąpiło w wyniku korzystania przez pracownika z telefonu służbowego w celach niezwiązanych z wykonywaną pracą. Rozliczenia można dokonać w dwojaki sposób:
- poprzez analizę bilingów i ustalenie, które konkretnie rozmowy były rozmowami prywatnymi – jest to jednak czasochłonne rozwiązanie, a w przypadku gdy pracownik musi się kontaktować np. z dużą ilością klientów, wychwycenie prywatnych połączeń może być wręcz niemożliwe do ustalenia,
- poprzez ustalenie określonego limitu połączeń (abonamentu).
- zgoda na potrącenie wartości szkody z wynagrodzenia,
- zabezpieczenie wekslowe.
Jak wspomniano wyżej – zgoda na potrącenie z wynagrodzenia wartości przyszłej szkody, której wielkość nie jest znana i możliwa do ustalenia w chwili podpisania oświadczenia w tej sprawie, jest nieważna z mocy prawa.