Z prawidłowo skonstruowanej umowy zlecenia powinno jasno wynikać, między jakimi stronami została ona zawarta. W przypadku osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej w umowie należy podać ich imiona i nazwiska, adresy, serię i numery dowodów osobistych i ewentualnie numer PESEL. Natomiast w przypadku przedsiębiorców niezbędne jest podanie formy prowadzonej działalności, nazwy organu rejestrującego, numerów NIP i REGON, nazwy firmy oraz adresu jej siedziby, a także imienia, nazwiska i stanowiska osoby uprawnionej do podpisania umowy.
Zgodnie z art. 734 § 1 Kodeksu cywilnego przez umowę zlecenia zleceniobiorca zobowiązuje się do dokonania określonej czynności prawnej dla zleceniodawcy. Do takich czynności zaliczają się przykładowo reprezentowanie zleceniodawcy przed sądem czy też zakup określonej nieruchomości (ruchomości) w jego imieniu i na jego rzecz. W przepisie tym nie ma mowy natomiast o czynnościach faktycznych. Nie oznacza to jednak, że nie mogą być one wykonywane w ramach umów zlecenia. Pozwala na to art. 750 kc, który rozszerza stosowanie przepisów o zleceniu na umowy o świadczenie usług, nieuregulowane innymi przepisami. Mimo że nie są to typowe umowy zlecenia, powszechnie tak są nazywane. W ramach takiej umowy można więc zlecić również wykonywanie konkretnych czynności faktycznych, jak np. sprzątanie, przepisywanie tekstów, albo ich korektę, usługi medyczne czy też oprowadzanie wycieczek.