Informację o zaliczce można zawrzeć bezpośrednio w umowie zlecenia, umieszczając w niej na przykład następujący zapis: „Na zakup materiałów niezbędnych do wykonania prac objętych niniejszą umową zleceniodawca udziela zleceniobiorcy zaliczkę w kwocie 1.500 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych), która zostanie rozliczona po wykonaniu zlecenia. Jednocześnie zleceniobiorca wyraża zgodę, aby kwota ta była potrącona przez zleceniodawcę z wynagrodzenia przysługującego za wykonanie zlecenia”.
Zamiast umieszczania odpowiedniej adnotacji w umowie zlecenia można zażądać od zleceniobiorcy pokwitowania otrzymanej zaliczki.
Wzór wniosku o zaliczkę oraz pokwitowania jej odbioru
Szczecin, 15 lutego
2013 r.
Maria Kowalewska
ul. Górna 1
70-530 Szczecin
PHU „Heban”
ul. Nadmorska 4
70-654 Szczecin
Niniejszym wnoszę o udzielenie zaliczki pieniężnej w kwocie
1.500 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych) na zakup materiałów
niezbędnych do wykonania prac wynikających z zawartej ze mną w dniu dzisiejszym
umowy zlecenia (nr 12/2013).
Zaliczkę tę zobowiązuję się rozliczyć po wykonaniu zlecenia,
tj. w terminie do 28 lutego 2013 r. W razie nierozliczenia się w tym terminie
upoważniam zleceniodawcę do potrącenia kwoty zaliczki z przysługującego mi
wynagrodzenia.
Maria Kowalewska
(podpis zleceniobiorcy)
Wyrażam zgodę na udzielenie zaliczki w kwocie 1.500 zł
(słownie: jeden tysiąc pięćset złotych).
Piotr Janik
(podpis zleceniodawcy)
Kwituję odbiór zaliczki w kwocie 1.500 zł (słownie: jeden
tysiąc pięćset złotych), którą zobowiązuję się rozliczyć w terminie do 28
lutego 2013 r.
Maria Kowalewska
(podpis zleceniobiorcy)
Podstawa prawna: art. 735 § 2, art. art. 743–744 ustawy z 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. nr 16, poz. 93).
Bogdan Majkowski, specjalista w zakresie wynagrodzeń
Zobacz także: