Wszystkie artykuły

    Komputer w firmie 26.05.2015
    Szybki raport z wykorzystaniem formuł tablicowych
    Wyznaczenie wartości średniej, maksymalnej czy minimalnej nie jest trudnym zadaniem. Wystarczy zastosować odpowiednią funkcję i gotowe. Problem występuje wówczas, gdy obliczenie ma uwzględniać dodatkowe kryterium i ma dotyczyć każdego z elementów figurujących na długiej liście. Wykonanie zadania staje się wówczas niezwykle pracochłonne. Okazuje się, że wcale nie musi takie być, ...

    Komputer w firmie 26.05.2015
    Nagłówki kolumn powtórzone na każdej stronie wydruku
    Jeżeli chcemy wydrukować długą listę, Excela podzieli ją na wiele stron. Niestety, prawdopodobnie pojawi się problem z analizowaniem jej zawartości na papierze. Nagłówki kolumn znajdą się bowiem tylko na pierwszej stronie i za każdym razem będzie trzeba do niej wracać, aby sprawdzić, do której kategorii należą wartości, np. ze strony 3. Jest szybki sposób, aby temu zaradzić.W ...

    Komputer w firmie 26.05.2015
    Zaokrąglanie czasu przy zmiennych kryteriach
    Przy okazji sporządzanie rozliczeń czasu pracy bardzo często korzysta się z najróżniejszych zaokrągleń. Wygodnie takie operacje wykonywać w Excelu, ponieważ jest wyposażony w specjalnie przeznaczone do tego celu funkcje.Jeżeli je stosujemy, program wymaga określenia kryterium zaokrąglenia. Taką informację najczęściej podaje się bezpośrednio w składni formuły, ale zdarza się, ...

    Komputer w firmie 26.05.2015
    Autodopasowanie pola komentarza w Excelu
    Polecenie autodopasowania pozwala szybko dostosować rozmiar wierszy do zawartości komórek. Okazuje się, że podobne polecenie można zastosować do komentarzy wstawionych do arkusza. Rozwiązanie zaprezentujemy na prostym przykładzie.W arkuszu zaprezentowanym na rysunku 1 wstawiliśmy komentarz. Ma on z góry określony rozmiar. Teraz, jeżeli wpiszemy do niego dłuższy tekst, otrzymamy efekt ...

    Komputer w firmie 26.05.2015
    Podsumowanie warunkowe z zestawień cząstkowych w Excelu
    Obliczenia warunkowe nie powinny sprawiać większych problemów, jeśli wszystkie dane są zgromadzone w zestawieniu zachowującym układ listy. Excel daje bowiem wiele funkcji warunkowych, a także narzędzia dedykowane do tego typu operacji. Niestety, można napotkać arkusz, który zawiera wiele niedużych tabel cząstkowych umieszczonych obok siebie. Przy takim układzie danych przeprowadzenie ...

    Komputer w firmie 31.03.2015
    Tworzenie autokształtów – przydatne wskazówki
    Wstawianie autokształtów w poprawnym kształcie i w odpowiednim miejscu nie jest proste. Prawie zawsze trzeba myszą korygować rozmiar obiektu i zmieniać jego położenie w arkuszu.Niewiele osób wie, że można tego uniknąć i już na etapie tworzenia autokształtu precyzyjnie określić miejsce i kształt. Służą do tego celu trzy klawisze: [Ctrl], [Shift] i [Alt]. Sposób ich działania ...

    Komputer w firmie 31.03.2015
    Wykresy jako oddzielne pliki graficzne
    Przyjmijmy, że w skoroszycie jest kilkanaście wykresów, które teraz chcemy zapisać jako oddzielne pliki graficzne i przesłać współpracownikowi. Czy to oznacza, że musimy każdy z nich przekopiować do programu graficznego i zapisać w odpowiednim formacie? Niekoniecznie!Takie zadanie można wykonać zaledwie kilkoma kliknięciami myszy i zapisać wszystkie wykresy w oddzielnych plikach o ...

    Komputer w firmie 31.03.2015
    Wielowierszowy zapis złączonych tekstów
    W kolejnych kolumnach arkusza znajdują się elementy specyfikacji określonych produktów. Spróbujemy połączyć je w jednej komórce, ale w taki sposób, aby tworzyły wypunktowanie i każdy punkt znajdował się w nowym wierszu. Dzięki temu przenoszenie takich danych (np. do dokumentu Worda) będzie dużo wygodniejsze.Przykładowe dane przedstawia rysunek 1.Rysunek 1. Specyfikacja produktówAby ...

    Komputer w firmie 31.03.2015
    Powiększanie widoku arkusza za pomocą skrótu klawiaturowego
    Jeśli często korzystamy z opcji powiększania widoku znajdującej się na pasku narzędziowym, to każdorazowe odrywanie rąk od klawiatury i dostosowanie widoku za pomocą myszy utrudnia pracę. W tym triku pokażemy, jak powiększać lub pomniejszać widok arkusza za pomocą kombinacji klawiszy.W pierwszej kolejności należy przygotować dwa makra: jedno powiększające, a drugie pomniejszające ...

    Komputer w firmie 31.03.2015
    Przenoszenie formuł bez zmiany odwołań
    Wielu użytkownikom Excela kopiowanie formuły kojarzy się z wypełnianiem kolejnych komórek kolumny za pomocą uchwytu wypełnienia (znacznika w prawym dolnym rogu aktywnej komórki). Ten sposób przenoszenia formuł powoduje, że odwołania w nich zawarte są zmieniane, jeśli nie zostało zastosowane adresowanie bezwzględne ($A$1). W niektórych przypadkach efekt ten okaże się niepożądany, ...