Kieruj się uczuciami
Chcąc czegoś dokonać, określasz jakie będziesz miał z tego korzyści materialne? Zdarza się, niestety, że w stawianiu sobie celów pomija się sferę emocjonalną, która coraz częściej odgrywa ważną rolę nie tylko w życiu prywatnym, ale również zawodowym.
W związku z powyższym przy wyznaczaniu sobie celów powinieneś zwrócić uwagę na uczucia, jakie będą związane z ich osiągnięciem. W tradycyjnym modelu założenie własnej firmy zapewni Ci gwarancję osiągania finansowych zysków. Zastanów się jednak, jakie uczucia będą Ci towarzyszyć wraz z zrealizowaniem tego celu. Czy posiadanie własnego biznesu nie zapewni Ci poczucia niezależności czy pełnej elastyczności? Czy te korzyści nie będą dla Ciebie o wiele bardziej cenne niż roczny obrót przedsiębiorstwa? Poza tym emocje dadzą Ci nie tylko większą satysfakcję niż osiągane zyski, ale będą stanowiły również solidny „akumulator” do dalszego działania.
Poszerz swoje pole działania
Wyznaczanie celów z uwzględnieniem własnych emocji ma jeszcze jedną istotną zaletę. Cele określone w tradycyjny sposób z reguły ukazują jeden sposób działania. W przypadku pojawienia się jakichkolwiek problemów, nie masz żadnego alternatywnego wyjścia z danej sytuacji. Zupełnie inaczej jest w przypadku celów wyznaczonych z wykorzystaniem emocji. Wprawdzie są one określone bardziej ogólnie, jednak daje Ci to możliwość modyfikacji sposobu ich ociągnięcia, jak również podsuwa wiele alternatywnych rozwiązań. Szersze pole działania nie stwarza ponadto dodatkowego stresu przed ewentualną porażką. Świadomość, że zawsze możesz skorzystać z innego rozwiązania niż dotychczas, dodaje pewności siebie i zwiększa samozaparcie w dążeniu do swoich pragnień.