Ogólne wrażenie, jakie robi przesłane CV, pozwala od razu powziąć jakieś wyobrażenie o kandydacie. Świadczy bowiem między innymi o tym, ile czasu poświęcił na przygotowanie dokumentów, a co za tym idzie – czy zależy mu na pracy.
Pierwsze wrażenie
Jeśli CV jest niechlujne, zawiera błędy ortograficzne, stylistyczne czy interpunkcyjne, można być przekonanym, że kandydat nie przywiązuje wagi do danej oferty pracy. Gdyby naprawdę zależało mu na stanowisku, włożyłby więcej wysiłku w przygotowanie dokumentów. Poza tym, być może tak samo pracuje – niestarannie, niedbale.
Układ i rozplanowanie
W CV istotne jest także rozplanowanie – chodzi o logiczny, chronologiczny i czytelny układ zgłoszenia oraz estetykę. Oglądając pod tym kątem CV, można się zorientować czy kandydat korzystał z gotowego formularza, czy poświęcił trochę czasu i przygotował własny – co może świadczyć o jego zaangażowaniu i determinacji.
Ścieżka kariery
To ważny element CV. Ścieżka kariery świadczy o tym, czy kandydat na handlowca się rozwija, uczy, podejmuje nowe wyzwania i je realizuje. Na przykład, jeżeli kandydat zaczynał od pracy w dużej firmie, potem trafił do mniejszej i zakres obowiązków miał mniejszy, może świadczyć, że coś jest nie tak. Albo nie radzi sobie z obowiązkami, albo jest mało aktywny lub leniwy. Może jednak być tak, że zmiana firmy z większej na mniejszą, oznacza samodzielną pracę i dużo większe wyzwania, aniżeli praca w zespole z ustalonym podziałem klientów i możliwościami negocjowania poszczególnych punktów umów.