Co jeść, aby przyśpieszyć metabolizm

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 23-10-2012 r.

Dobra przemiana materii to podstawa szczupłej sylwetki. Niestety nie wszyscy mogą jeść dużo, nie martwiąc się przy tym o przybieranie na wadze. Należysz do grona takich osób? Spokojnie. Dzięki uzupełnieniu diety o pewne produkty, skutecznie usprawnisz swój metabolizm.

Co to jest metabolizm

Metabolizm, zamiennie określany mianem przemiany materii, to zespół przemian biochemicznych oraz towarzyszących im przemian energetycznych, które są niezbędne do pełnienia przez organizm podstawowych czynności życiowych.

Na całkowitą przemianę materii (CPM) składa się suma podstawowej przemiany materii (PPM) i ponadpodstawowej przemiany materii (PPPM). PPM to energia potrzebna organizmowi do wykonywania podstawowych czynności życiowych, czyli m.in. oddychanie czy praca serca. Stanowi 50-70 proc. CPM. Natomiast PPPM jest energią niezbędną do podejmowania pracy, aktywności fizycznej czy przyswajania jedzenia. To 30-50 proc. CPM.

Jedz i poprawiaj metabolizm

Jednym z podstawowych produktów, które przyspieszą Twoją przemianę materii są artykuły zawierające duże ilości białka, czyli chude mleko, jogurty, twarogi, mięso, ryby oraz jajka. Powinieneś dostarczyć około 1,5 g białka na każdy kilogram masy ciała codziennie np. ważąc 60 kg w Twoim dziennym menu powinno znaleźć się 90 g białka.

Kolejnymi sprzymierzeńcami szybkiego metabolizmu są ostre przyprawy – musztarda, ostra papryka, pieprz, chrzan oraz imbir, a także gorzkie owoce, głównie grejpfruty.

Na Twoim talerzu nie może zabraknąć niezbędnych kwasów tłuszczowych rodziny omega-3 zawartych m.in. w oleju lnianym, oliwie z oliwek czy awokado.

Pomocne w przyspieszaniu tempa metabolizmu są orzechy oraz jagody.

Nie zapominaj również o piciu wody niegazowanej, przynajmniej 1,5 litra dziennie. Dodatkowo możesz dodać do niej kilka kostek lodu, co zmusi organizm do większego wydatku energetycznego.

 

Na szybkość przemian metabolicznych wpływają również wielkość i częstotliwość zjadanych posiłków. Jeśli chcesz, aby Twój organizm spalał większe ilości kalorii, jedz mniejsze porcje, ale częściej. Optymalnym rozwiązaniem jest spożywanie pięciu posiłków co 2-3 godzin.


Zobacz także:

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Radcy Prawnego Małgorzata Suchecka

    al. Grunwaldzka 472D Lokal 1 Olivia Business Centre, Olivia Six (13. piętro), 80-309 Gdańsk

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • Buszan Suchecka Orłowski Adwokat Radcowie Prawni Sp.p.

    ul. Armii Krajowej 22/2, 81-849 Sopot

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • KANCELARIA ADWOKACKA Adwokat Michał Gajda

    ul. Księcia Bogusława X 1/3, 70-440 Szczecin

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 28397 )
Array ( [docId] => 28397 )

Array ( [docId] => 28397 )