Jak skomponować posiłki w diecie 1500 kcal

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 25-09-2012 r.

Poszukujesz diety, która pozwoliłaby Ci pozbyć się fałdek z brzucha czy pośladków, ale odstrasza Cię myśl o rygorystycznych dietach, podczas których będziesz chodziła ciągle głodna? Postaw na dietę 1500 kalorii, która, choć w niezbyt szybkim tempie, pozwoli Ci skutecznie pozbyć się nadwagi bez konieczności głodzenia się.

Zmień nawyki żywieniowe

W tej diecie wskazane jest spożywanie 5 posiłków dziennie – 3 większych i 2 przekąsek o łącznej wartości energetycznej nie przewyższającej 1500 kcal w ciągu dnia. Posiłki mają być na tyle obfite, abyś nie chodziła głodna, a jednocześnie nie miała uczucia przejedzenia. Jedz co 2,5-3 godzin, bez pośpiechu, dokładnie przeżuwając każdy kęs.

Zrezygnuj z dań smażonych na rzecz gotowanych, duszonych w sosie własnym czy grillowanych. W jadłospisie powinny dominować produkty lekkostrawne, niskokaloryczne bez dużej zawartości cukru czy soli. Przynajmniej raz dziennie jedz ciepły posiłek. Dbaj o urozmaicenie posiłków.

Pamiętaj o piciu przynajmniej 1,5 litra wody dziennie, a oprócz tego również herbatek ziołowych, owocowych, zielonych i czerwonych – obowiązkowo niesłodzonych.

Komponuj posiłki z głową

Śniadanie powinno zawierać do 500 kcal i składać się z produktów zbożowych dostarczających dużej ilości błonnika pokarmowego. Sięgaj po pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane, muesli. Dodawaj do nich jogurty naturalne, kefiry, maślankę lub chude sery twarogowe. Jako dodatek możesz wybrać owoc, np. jabłko, pomarańcza czy brzoskwinia lub garść orzechów. Dzięki dużej liczbie kalorii organizm dostaje sygnał, że nie będzie musiał odkładać niczego na „czarną godzinę”.

Na drugie śniadanie – do 200 kcal – przygotuj np. kanapkę z ciemnego pieczywa z dodatkiem chudej wędliny, białego sera i warzyw (ogórek, pomidor, sałata).

 

Obiad powinien dostarczać około 400 kcal i powinien być ciepłym posiłkiem. Postaw na rybę, indyka lub kurczaka, ale bez skóry i panierki. Do mięsa dodaj dużą porcję surowych lub ugotowanych warzyw (200-300 gram) oraz kaszę, razowy makaron lub brązowy ryż (30 gram suchej masy).

Podwieczorek na 100 kalorii może zawierać np. pełnoziarniste ciastko, dwa średniej wielkości jabłka lub mały banan, a nawet trzy kostki gorzkiej czekolady.

Na kolację powinnaś zjeść produkt białkowy z dodatkiem warzyw. Unikaj węglowodanów i jedzenia po godzinie 20.00.

Pamiętaj o zasadzie im później jesz, tym mniejszy powinien być Twój posiłek.


Zobacz także:

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 28394 )
Array ( [docId] => 28394 )

Array ( [docId] => 28394 )