Można zmienić podmiot trzeci na etapie realizacji zamówienia

Data: 21-02-2014 r.

Dopuszczalna jest zmiana podmiotu trzeciego na etapie realizacji zamówienia. Jednak nowy podmiot musi spełniać warunki udziału w postępowaniu, które spełniała firma udostępniająca swoje zasoby wykonawcy – stwierdził prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Prezes Urzędu Zamówień Publicznych przeprowadził kontrolę doraźną postępowania, w którym doszło do zmiany podmiotu trzeciego na etapie realizacji zamówienia. W kontrolowanym postępowaniu zamawiający opisał m.in. warunki doświadczenia i potencjału kadrowego.

Wybrany wykonawca potwierdzając spełnianie ww. warunków, posłużył się potencjałem podmiotu trzeciego. Jednak na etapie realizacji zamówienia wykonawca dokonał zmiany podmiotu trzeciego. W wyniku tego działania ostatecznie zamówienie wykonywał podwykonawca i pracownik niespełniający opisanych w siwz warunków.

W wyniku kontroli prezes Urzędu Zamówień Publicznych stwierdził, że doszło do naruszenia przepisów ustawy Pzp. Można zmienić podmiot trzeci na etapie realizacji zamówienia, jednak musi on spełniać warunki wynikające ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia, które musiały wykazać wszystkie podmioty ubiegające się o zamówienie publiczne.

Tylko taka zmiana zapewnia wykonawcy dostęp do zasobów niezbędnych do realizacji zamówienia i nie powoduje naruszenia uczciwej konkurencji w stosunku do innych wykonawców.


Źródło:
Urząd Zamówień Publicznych (www.uzp.gov.pl)


Klaudyna Saja-Żwirkowska
, prawnik, specjalista ds. zamówień publicznych


Zobacz także:


Tagi: siwz, uzp

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak wygrywać przetargi

pobierz

Opis przedmiotu zamówienia

pobierz

5 najważniejszych zmian w nowelizacji Prawa zamówień publicznych

pobierz

Jak stosować nowe przepisy Prawa zamówień publicznych?

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 33964 )
Array ( [docId] => 33964 )