Wszystkie artykuły

    Zarządzanie jakością 15.10.2013
    Cel prowadzenia oceny ryzyka zawodowego
    Podstawowym celem oceny ryzyka zawodowego jest ograniczenie go do poziomu najniższego, który można osiągnąć. Ocena ryzyka zawodowego polega na przewidywaniu, jakie szkody (np. urazy, schorzenia) mogą spotkać pracownika zatrudnionego na danym stanowisku pracy, oraz zaplanowaniu, co trzeba zrobić, aby tego uniknąć. Celem oceny ryzyka zawodowego jest poprawa bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ...

    Zarządzanie jakością 15.10.2013
    Budowanie strategicznego planu jakości
    Strategiczny plan jakości przedsiębiorstwa nie jest statycznym elementem organizacji – jest procesem ustalania norm jakości i narzędzi ich osiągania, a następnie stałego, ciągłego monitorowania oraz dopasowywania planu do zmieniającej się rzeczywistości. Jest to więc dynamiczny model, w którym zmiany są tak samo ważne, jak cel, do którego się dąży. Strategiczny plan jakości ...

    Zarządzanie jakością 15.10.2013
    Jakość danych w firmie
    Jakość danych to pojęcie szczególnie istotne z punktu widzenia informatyki. Pojawia się wówczas, kiedy w ramach projektu informatycznego – na przykład wdrożenia nowego oprogramowania – trzeba dokonać migracji danych z obecnego systemu do systemu nowo wdrażanego.W takich przypadkach jakość danych w obecnym systemie informatycznym ma zasadniczy wpływ na możliwość ich przeniesienia ...