Cztery poziomy korzyści
Jednym ze sposobów oceny efektywności przeprowadzonego szkolenia jest weryfikacja osiągniętych korzyści na czterech głównych poziomach.
Pierwszym z nich jest poziom reakcji, który opiera się na opiniach uczestników szkolenia. Krótka opinia o przeprowadzonych szkoleniach jest jednym z najbardziej wiarygodnych źródeł wiedzy o poziomie przeprowadzonych usług. Informacji na temat rzeczywistego poziomu przyswojonej wiedzy dostarczą z pewnością teksty sprawdzające. Ich wykonanie zweryfikuje efektywność szkoleń na poziomie nauki.
Ważną kwestią jest również poziom zachowań. To nic innego jak obserwacja wpływu programów szkoleniowych na zmiany postępowania pracowników na konkretnym stanowisku pracy.
Natomiast zdobycie nowych umiejętności będziesz w stanie ocenić na poziomie otrzymywanych po szkoleniu rezultatów. Celem każdego z nich jest dostarczenie wiedzy, która ma pozytywnie wpłynąć na efektywność pracy Twoich współpracowników. Jeśli tej efektywności nie zaobserwujesz, oznacza to, że odbyte szkolenie nie przyniosło oczekiwanych rezultatów i nie było skuteczne.