Jak dobrze uprawiać nordic walking

Kategoria: Bieganie
Autor: Łozińska Agnieszka
Data: 11-06-2012 r.

Nordic walking jest bardzo popularną i lubianą dyscypliną sportu. Wiele osób regularnie chodzi z kijkami nie tylko, żeby poprawić swoją kondycję fizyczną, ale także dla relaksu i poprawy samopoczucia. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak należy odpowiednio uprawiać tę dyscyplinę sportu.

Czym jest nordic walking

Ta dyscyplina sportu rzeczywiście wywodzi się z północy naszego kontynentu i była formą treningu dla narciarzy biegowych. Szybko jednak znalazła sobie zwolenników wśród osób niezwiązanych z tym sportem, ale doceniających płynące z niej korzyści. Nordic walking jest przede wszystkim doskonałą formą relaksu. Dodatkowo zwiększa siłę ćwiczącego i wzmacnia mięśnie. Najprościej ujmując, dyscyplina ta polega na maszerowaniu ze specjalistycznymi kijkami. Jest to bardzo dobry i lubiany sposób na odchudzanie. Nie jest to jednak sport tylko dla ludzi młodych. Z powodzeniem uprawiać mogą go także seniorzy. Każdy chodzi w swoim tempie.

Technika nordic walking

Jest to najważniejsza część tego sportu. Właściwa technika pozwala na osiągnięcie dobrych wyników i kondycji. Chód z kijkami dobrze jest zacząć od rozgrzewki. Nordic Walking może nie wygląda na wymagający sport, ale to tylko pozory. Uprawiając go należy pamiętać o wyprostowanej postawie i wciągniętym brzuchu. Kroki należy wykonywać od pięty, w miarę możliwości szybko. Na przemian z nogami pracują ręce, zgodnie z zasadą prawa noga – lewa ręka i na odwrót. Łokcie powinniśmy pozostawić rozluźnione. Przedni kijek służy do lekkiego odpychania się od podłoża, a trzymająca go dłoń jest zaciśnięta. W czasie wykonywania kroku, wędruje on do tyłu, a nasza dłoń się rozluźnia tak, że wcale nie trzymamy kija. Wracając do pozycji wyjściowej ciągniemy przyrząd ze sobą. I tak na przemian.

Zaczynając swoją przygodą z nordic walking można zacząć od marszu i powoli uczyć się synchronizacji ciała z kijami. Jest to nie lada frajda, a przy okazji pomaga utrzymać dobrą kondycję i wzmocnić organizm.

 

Sprzęt

Kije są najważniejszym sprzętem potrzebnym do uprawiania nordic walking. Może je kupić w wielu sklepach sportowych, jednak trzeba zwrócić uwagę na to, czy rzeczywiście jest to sprzęt przeznaczony do tej dyscypliny sportu. Kijki mają wygodne rączki i paski, które nawlekamy na nadgarstki, są one z reguły jednoczęściowe, ale posiadają wymienne końcówki. Mogą być gumowe lub przyjmować postać szpikulca, dzięki czemu można z nimi wędrować w każdym terenie. Dobrze jest też wyposażyć się w wygodne, niezbyt miękkie obuwie, a także lekki, przewiewny strój. Przydatny jest także bidon z wodą.


Zobacz także:

Łozińska Agnieszka

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 28047 )
Array ( [docId] => 28047 )

Array ( [docId] => 28047 )