Jak wrócić do sylwetki sprzed ciąży

Autor: Stwora Sylwia
Data: 18-10-2012 r.

Niejednej świeżo upieczonej matce sen z powiek spędza obwisły brzuch, zaokrąglone biodra i pośladki oraz wskazówka wagi, która pokazuje sporą nadwyżkę kilogramów. Jednak powrót do sylwetki sprzed okresu ciąży wcale nie musi pozostać tylko marzeniem. Dzięki odpowiedniej diecie i aktywności fizycznej będziesz mogła na nowo cieszyć się sobą i swoim ciałem.

Dieta po ciąży

Karmiąc piersią spalasz nawet do 500 kalorii więcej w ciągu dnia. Wiele kobiet wykorzystuje ten fakt i aby jeszcze szybciej wrócić do formy sprzed ciąży wprowadza restrykcyjny plan żywienia. To postępowanie może spowodować poważne konsekwencje w postaci niedoborów składników pokarmowych, jak i utraty pokarmu. Musisz uzbroić się w cierpliwość.

Jeśli karmisz, staraj się, aby Twój dzienny bilans energetyczny nie był mniejszy niż 1800 kalorii, ale i nie przekraczał 2000 kalorii. Dopiero, gdy przestaniesz karmić piersią możesz pozwolić sobie na większe ograniczenia żywieniowe i zmniejszyć liczbę dostarczanych w ciągu dnia kalorii do poziomu 1200-1500 kcal.

Najważniejsze jest, abyś zjadała 5 nieobfitych posiłków dziennie o w miarę stałych porach. Postaw na chude mięso – kurczak, królik, indyk i wędliny, ryby oraz owoce morza, a także chude mleko i jego przetwory oraz pełnoziarniste produkty zbożowe. Na Twoim talerzu powinny dominować warzywa, zarówno w formie surowej, gotowanej, jak i w postaci świeżo wyciskanych soków, wywarów czy przecierów. Nie może zabraknąć również owoców.

Unikaj słodyczy, soli, cukru, fast foodów, słonych przekąsek i napoi słodzonych.

Ćwiczenia po ciąży

Po ciąży zwłaszcza mięśnie brzucha tracą elastyczność i sprężystość, dlatego należy zadbać o systematyczną aktywność fizyczną, która skutecznie pozwoli przywrócić całemu ciału ładny wygląd i szczupłą sylwetkę. Warto postawić na pływanie i jogę. Możesz też zapisać się do klubu fitness na zajęcia z ćwiczeń poporodowych, gdzie szczególny nacisk kładziony jest na mięśnie brzucha.

Istotą wysiłku po porodzie jest nie tylko pozbycie się niechcianych fałdek, ale też poprawienie krążenia krwi i maksymalne zmniejszenie bólów krzyża, podatności na żylaki, skurcze mięśni nóg oraz tworzenie się obrzęków w okolicach kostek i na stopach. Jesteś za słaba na duży wysiłek fizyczny? Dużo spaceruj i maszeruj.


Zobacz także:

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 28085 )
Array ( [docId] => 28085 )

Array ( [docId] => 28085 )