Wszystkie artykuły

    Ochrona konsumentów 06.08.2013
    6 zasad, o których warto pamiętać podczas wyprzedaży
    Letnie wyprzedaże to już tradycja na polskim rynku. W szale wakacyjnych zakupów łatwo stracić głowę i dokonać niewłaściwego wyboru. Warto pamiętać, jakie prawa przysługują nam podczas sezonowych obniżek.Po pierwsze - porównujmy oferty różnych sklepów. Wywieszki, bilbordy często informują o korzystnych warunkach wyprzedaży sezonowej dotyczącej całego asortymentu w sklepie. W ...

    Ochrona konsumentów 05.09.2012
    Czy piramida finansowa może być zgodna z prawem
    Działalność piramid finansowych wygląda na skomplikowany proces sprzedażowy. W rzeczywistości jednak jest łatwa do rozpoznania. Ofiarami takiej działalności jest wiele osób. Mimo iż w ostatnio, ze względu na delegalizację podobnego systemu finansowego, ilość piramid znacznie się zmniejszyła, część z nich wciąż działa. Warto zatem wiedzieć jak je rozpoznać i jak bronić się ...

    Ochrona konsumentów 27.07.2012
    Czy zwrot niewadliwego towaru jest możliwy
    Coraz częściej można w sklepach zauważyć informację: „Zwrotów nie przyjmujemy”. Czy takie działanie sprzedawcy jest zgodne z prawem? Jeśli towar jest niewadliwy, a kupiliśmy go przez pomyłkę, to odpowiedź na powyższe pytanie jest twierdząca.Regulację dotyczącą sprzedaży z udziałem konsumentów, znajdziemy w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie ...

    Ochrona konsumentów 10.07.2012
    Jakie informacje powinny się znaleźć w umowie z biurem podróży
    Organizator turystyki lub pośrednik turystyczny jest zobowiązany do wskazania w katalogach w sposób dokładny i zrozumiały wielu istotnych informacji: trasę przejazdu, miejsce pobytu i cenę lub też sposób jej wyliczenia, informacje dotyczące środka transportu, położenia, rodzaju i kategorii obiektu zakwaterowania, ilości i rodzaju posiłków, programu zwiedzania i atrakcji turystycznych. ...

    Ochrona konsumentów 10.07.2012
    Upadłość biura podróży a bezpieczny powrót turystów do kraju
    Ostatnio rynkiem turystycznym wstrząsnęły już upadki kilku biur podróży. Wiązało się to z kłopotami turystów, którzy utykali w obcym kraju, bez możliwości powrotu, a w najlepszym wypadku dowiadywali się o odwołaniu ich wyjazdu przed odlotem. W związku z rozpoczynającym się okresem urlopowym warto wiedzieć jak w razie kłopotów finansowych biura podróży bezpiecznie wrócić do ...

    Ochrona konsumentów 10.07.2012
    Co zrobić, gdy biuro podróży nie wywiązuje się z umowy
    Podczas gdy snucie planów urlopowych można uznać za jeden z przyjemniejszych etapów wypoczynku, rozczarowanie z usług biura podróży zaliczyć trzeba do najbardziej zniechęcających. Tymczasem zła jakość świadczonych usług, a także tendencja do nierzetelnego przedstawiania informacji w folderach zepsuły wypoczynek wielu turystom. Warto zatem wiedzieć, jak radzić sobie z nieuczciwym ...

    Ochrona konsumentów 15.06.2012
    W jaki sposób można reklamować towar jeśli skończyła się gwarancja
    Gwarancja to uprawnienie dodatkowe, które wcale nie jest niezbędne do złożenia reklamacji. Każdy klient ma bowiem do wyboru dwa tryby dochodzenia roszczeń reklamacyjnych. Może skorzystać z gwarancji lub z trybu niezgodności towaru z umową. W sytuacji gdy gwarancja była na przykład na rok, towar można reklamować przez kolejny rok powołując się na niezgodność towaru z umową.Niezgodność ...

    Ochrona konsumentów 15.06.2012
    Rzecznik konsumentów - w czym może nam pomóc
    W urzędach miasta i starostwach powiatowych działają rzecznicy konsumentów. Jednak niewiele osób wie, że można go poprosić o bezpłatną pomoc w przypadku naruszenia indywidualnych praw konsumenta, na przykład związanych ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych, pocztowych czy bankowych. Sprawdź zatem, jakie kompetencje ma rzecznik konsumentów i z jakimi problemami można się do niego ...

    Ochrona konsumentów 15.06.2012
    Pozwy zbiorowe – kiedy można starać się w ten sposób o odszkodowanie
    Jeśli doznałeś szkody wyrządzonej przez bank, dewelopera lub inną firmę i wiesz, że nie tylko Ty zostałeś pokrzywdzony, możesz razem z grupą tych osób wystąpić z pozwem zbiorowym. W postępowaniu grupowym z pozwem zbiorowym może wystąpić grupa co najmniej 10 osób, których roszczenia oparte są na tej samej podstawie faktycznej, a więc na przykład: uczestnicy ...

    Ochrona konsumentów 15.06.2012
    Prawa pasażera i turysty podczas podróży
    Wyjeżdżając na urlop warto wiedzieć, jakie przysługują nam prawa w razie nagłych nieprzewidzianych okoliczności takich jak odwołany lot, opóźniony pociąg czy zaginiony bagaż. Warto wiedzieć, gdzie w takim przypadku możemy się odwoływać.Podróż samolotem Jeśli będziesz czekać na lotnisku na opóźniony lot, masz prawo bezpłatnie otrzymywać posiłki i napoje oraz bieżące informacje ...