Wszystkie artykuły

    Ochrona konsumentów 15.06.2012
    W jaki sposób można reklamować towar jeśli skończyła się gwarancja
    Gwarancja to uprawnienie dodatkowe, które wcale nie jest niezbędne do złożenia reklamacji. Każdy klient ma bowiem do wyboru dwa tryby dochodzenia roszczeń reklamacyjnych. Może skorzystać z gwarancji lub z trybu niezgodności towaru z umową. W sytuacji gdy gwarancja była na przykład na rok, towar można reklamować przez kolejny rok powołując się na niezgodność towaru z umową.Niezgodność ...

    Ochrona konsumentów 15.06.2012
    Rzecznik konsumentów - w czym może nam pomóc
    W urzędach miasta i starostwach powiatowych działają rzecznicy konsumentów. Jednak niewiele osób wie, że można go poprosić o bezpłatną pomoc w przypadku naruszenia indywidualnych praw konsumenta, na przykład związanych ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych, pocztowych czy bankowych. Sprawdź zatem, jakie kompetencje ma rzecznik konsumentów i z jakimi problemami można się do niego ...

    Ochrona konsumentów 15.06.2012
    Pozwy zbiorowe – kiedy można starać się w ten sposób o odszkodowanie
    Jeśli doznałeś szkody wyrządzonej przez bank, dewelopera lub inną firmę i wiesz, że nie tylko Ty zostałeś pokrzywdzony, możesz razem z grupą tych osób wystąpić z pozwem zbiorowym. W postępowaniu grupowym z pozwem zbiorowym może wystąpić grupa co najmniej 10 osób, których roszczenia oparte są na tej samej podstawie faktycznej, a więc na przykład: uczestnicy ...

    Ochrona konsumentów 15.06.2012
    Prawa pasażera i turysty podczas podróży
    Wyjeżdżając na urlop warto wiedzieć, jakie przysługują nam prawa w razie nagłych nieprzewidzianych okoliczności takich jak odwołany lot, opóźniony pociąg czy zaginiony bagaż. Warto wiedzieć, gdzie w takim przypadku możemy się odwoływać.Podróż samolotem Jeśli będziesz czekać na lotnisku na opóźniony lot, masz prawo bezpłatnie otrzymywać posiłki i napoje oraz bieżące informacje ...

    Ochrona konsumentów 11.04.2012
    Jak uniknąć niedozwolonych klauzul umownych
    Konsumenci przy zawieraniu umów szczególnie z dużymi przedsiębiorcami bardzo często nie mają wpływu na treść proponowanej im umowy, dlatego też bardzo ważne jest dokładne zapoznanie się z umową przed jej podpisaniem. Celem ochrony konsumentów przepisy przewidują katalog niedozwolonych klauzul umownych, które nie powinny zostać zawarte w umowach zawieranych z konsumentami. Z wyżej ...

    Ochrona konsumentów 09.04.2012
    Warunki zwrotu towarów zakupionych przez Internet
    Co się trzeba zrobić jeśli towar zamówiony przez Internet, choć jest zgody z umową, po prostu nie pasuje? Masz 10 dni na dokonanie zwrotu. Zapisy regulaminów sklepów internetowych nie mogą wyłączyć tego prawa ani stawiać dodatkowych wymagań np. poprzez wskazanie przyczyny zwrotu.Szczególna ochrona konsumentów W przypadku zakupu towarów w sklepie internetowym konsument może skorzystać ...

    Ochrona konsumentów 09.04.2012
    Jak zrezygnować z dostępu do płatnego portalu internetowego
    Często rejestrując się na stronie internetowej, konsument nie zdaje sobie do końca sprawy, że usługa ta jest płatna. Nie wynika to z faktu braku stosownej informacji na stronie, lecz z niezapoznania się z regulaminem świadczenia usług. Masz możliwość zrezygnowania z usługi w ciągu 10 dni, lecz pamiętaj, aby prawidłowo poinformować o tym usługodawcę.Możliwość rezygnacji z usługi Konsument ...

    Ochrona konsumentów 28.03.2012
    Rękojmia przy zakupie rzeczy używanych przez Internet
    Przedmioty używane objęte są odpowiedzialnością z tytułu rękojmi również w przypadku sprzedaży internetowej, i to niezależnie czy rzecz została zakupiona od osoby fizycznej czy od przedsiębiorcy.Generalną zasadą jest, że sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy. W przypadku rzeczy używanych sprzedawca ...