Wszystkie artykuły

    Ochrona konsumentów 16.04.2022
    Spółka Obligacje Społeczne kontra UOKIK
    Informowanie o sprzedaży obligacji, podczas gdy ze sprzedażą obligacji nie ma to nic wspólnego, narusza zbiorowe interesy konsumentów. Prezes UOKiK reaguje. Jeszcze pod koniec stycznia pojawiło się ostrzeżenie konsumenckie wobec spółki Obligacje społeczne. Na swoich stronach informuje, że sprzedaje właśnie obligacje, podczas gdy tak naprawdę mamy tutaj do czynienia z udzielaniem kredytu ...

    Ochrona konsumentów 11.04.2022
    Umowa z konsumentem zawierana on-line na przykładzie booking.com
    Konsumenci są specjalnie chronieni. Dotyczy to wszelkich umów zawieranych z nimi przez przedsiębiorców, postrzeganych jako silniejsza strona. Specjalne wytyczne dotyczą umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorcy. W najnowszym orzeczeniu Trybunał Sprawiedliwości UE odniósł się także do umów zawieranych on-line. A wszystko w kontekście rezerwacji pokoju poprzez znany portal booking.com ...

    Ochrona konsumentów 09.03.2022
    Przyspieszona wypłata odszkodowania po wypadku komunikacyjnym
    Nowe przepisy mają zagwarantować, że wypłata odszkodowania po wypadku, dla poszkodowanego będzie następowała bez niepotrzebnego przeciągania przez ubezpieczyciela. W jaki sposób ustawodawca chce osiągnąć taki cel?Senacki projekt ustawy o zmianie ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych wpłynął do ...

    Ochrona konsumentów 03.03.2022
    Ile będzie kosztował kredyt brany przez konsumenta? 
    Ruszyły sejmowe prace nad zmianą ustawy o kredycie konsumenckim. Nowe przepisy jasno wskazują ile może kosztować kredyt udzielony konsumentowi. Wprowadzono w nich wzory, na podstawie których można obliczyć maksymalne koszty pozaodsetkowa w przypadku takich kredytów. Na początku marca do sejmu trafił senacki projekt zmiany ustawy o kredycie konsumenckim. Przewiduje ona zmianę przepisów ...

    Ochrona konsumentów 06.08.2013
    6 zasad, o których warto pamiętać podczas wyprzedaży
    Letnie wyprzedaże to już tradycja na polskim rynku. W szale wakacyjnych zakupów łatwo stracić głowę i dokonać niewłaściwego wyboru. Warto pamiętać, jakie prawa przysługują nam podczas sezonowych obniżek.Po pierwsze - porównujmy oferty różnych sklepów. Wywieszki, bilbordy często informują o korzystnych warunkach wyprzedaży sezonowej dotyczącej całego asortymentu w sklepie. W ...

    Ochrona konsumentów 05.09.2012
    Czy piramida finansowa może być zgodna z prawem
    Działalność piramid finansowych wygląda na skomplikowany proces sprzedażowy. W rzeczywistości jednak jest łatwa do rozpoznania. Ofiarami takiej działalności jest wiele osób. Mimo iż w ostatnio, ze względu na delegalizację podobnego systemu finansowego, ilość piramid znacznie się zmniejszyła, część z nich wciąż działa. Warto zatem wiedzieć jak je rozpoznać i jak bronić się ...

    Ochrona konsumentów 27.07.2012
    Czy zwrot niewadliwego towaru jest możliwy
    Coraz częściej można w sklepach zauważyć informację: „Zwrotów nie przyjmujemy”. Czy takie działanie sprzedawcy jest zgodne z prawem? Jeśli towar jest niewadliwy, a kupiliśmy go przez pomyłkę, to odpowiedź na powyższe pytanie jest twierdząca.Regulację dotyczącą sprzedaży z udziałem konsumentów, znajdziemy w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie ...

    Ochrona konsumentów 10.07.2012
    Jakie informacje powinny się znaleźć w umowie z biurem podróży
    Organizator turystyki lub pośrednik turystyczny jest zobowiązany do wskazania w katalogach w sposób dokładny i zrozumiały wielu istotnych informacji: trasę przejazdu, miejsce pobytu i cenę lub też sposób jej wyliczenia, informacje dotyczące środka transportu, położenia, rodzaju i kategorii obiektu zakwaterowania, ilości i rodzaju posiłków, programu zwiedzania i atrakcji turystycznych. ...

    Ochrona konsumentów 10.07.2012
    Upadłość biura podróży a bezpieczny powrót turystów do kraju
    Ostatnio rynkiem turystycznym wstrząsnęły już upadki kilku biur podróży. Wiązało się to z kłopotami turystów, którzy utykali w obcym kraju, bez możliwości powrotu, a w najlepszym wypadku dowiadywali się o odwołaniu ich wyjazdu przed odlotem. W związku z rozpoczynającym się okresem urlopowym warto wiedzieć jak w razie kłopotów finansowych biura podróży bezpiecznie wrócić do ...

    Ochrona konsumentów 10.07.2012
    Co zrobić, gdy biuro podróży nie wywiązuje się z umowy
    Podczas gdy snucie planów urlopowych można uznać za jeden z przyjemniejszych etapów wypoczynku, rozczarowanie z usług biura podróży zaliczyć trzeba do najbardziej zniechęcających. Tymczasem zła jakość świadczonych usług, a także tendencja do nierzetelnego przedstawiania informacji w folderach zepsuły wypoczynek wielu turystom. Warto zatem wiedzieć, jak radzić sobie z nieuczciwym ...