Wszystkie artykuły

    Pacjent 30.07.2013
    Ankieta sposobem na monitoring satysfakcji pacjenta
    Duża liczba dostępnych placówek medycznych na rynku powoduje pomiędzy nimi rywalizację o pacjenta, który oprócz zdiagnozowania i wyleczenia choroby oczekuje także standardu. To wymaga od placówki poznania wymagań pacjenta dotyczących opieki medycznej. Ciągle należy monitorować satysfakcję pacjentów z udzielanych im usług, aby trafić w potrzeby jakich oczekuje pacjent. Satysfakcja ...

    Pacjent 15.07.2013
    Umowa zapewni możliwość przetwarzania danych osobowych
    Powierzając dane osobowe lekarzowi należy sporządzić odpowiednią umowę powierzenia danych między placówką a lekarzem określając zakres i cel ich przetwarzania. Nie ma potrzeby uzyskania zgody od pacjentów na przetwarzanie danych w celu ich powierzenia lekarzowi, ale należy się odpowiednio wywiązywać z obowiązku informacyjnego.Administratorem danych pacjentów jest placówka reprezentowana ...

    Pacjent 01.07.2013
    Dobre oprogramowanie gwarantem rzetelnej e-rejestracji
    Od kwietnia 2013 r. obowiązują przepisy określające minimalne wymagania dotyczące e-rejestracji pacjentów. Umożliwiają one umawianie wizyt drogą elektroniczną. To zmusza placówki medyczne do dostosowywania się do nowych wymogów. Wybierając dostawcę oprogramowania do przetwarzania danych medycznych, warto zorientować się, jakie rozwiązania gwarantuje, aby zapewnić efektywne zarządzanie ...

    Pacjent 31.05.2013
    Oświadczenie pacjenta o prawie do świadczeń opieki zdrowotnej
    Podmiot leczniczy w przypadku negatywnej weryfikacji pacjenta powinien przyjąć od niego inny dokument stwierdzający prawo do świadczeń opieki zdrowotnej. Jeżeli otrzyma oświadczenie, powinien przechowywać je przez okres 10 lat, aby uniknąć negatywnych konsekwencji.Wprowadzony w styczniu 2013 r. system Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców (eWUŚ) w przypadku niektórych ...

    Pacjent 31.05.2013
    Bezpieczeństwo danych osobowych a opaski identyfikacyjne
    Od początku roku pacjent przyjęty do szpitala powinien dostać opaskę identyfikacyjną, która zapewni mu bezpieczeństwo i pozwoli uniknąć ryzyka błędnego podania leków. Niektóre z placówek posługują się elektronicznymi kodami identyfikacyjnymi, jednak wiele szpitali stosuje nadal ręczne opisywanie, co może spowodować dostęp osób nieupoważnionych do danych pacjenta.Od stycznia ...

    Pacjent 31.05.2013
    Internet istotny w praktyce lekarskiej
    W dzisiejszych czasach Internet jest doskonałym narzędziem marketingowym, w którym każdy może zaprezentować swoje usługi. Taką szansę mają również lekarze, którym portale pozwalają wypromować swoją praktykę lekarską, a potencjalnym pacjentom zapewnia to wiedzę o kompetencjach lekarza. Co zrobić jednak w przypadku nieprzychylnych komentarzy?W Internecie możemy odnaleźć wiele ...

    Pacjent 31.05.2013
    Nagrania dyspozytora pogotowia ratunkowego jako informacja publiczna
    Nagrania przyjęcia zgłoszenia przez dyspozytora odnoszą się do informacji publicznej. Nieudostępnianie danych wrażliwych pacjentom jest bezzasadne, jeżeli nie odnosi się to do kwestii związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa, porządku publicznego lub naruszenia dóbr osobistych.Udostępnianie pacjentom zarejestrowanych na nośniku elektronicznym przyjęć wezwania przez dyspozytora medycznego ...

    Pacjent 02.05.2013
    Dostęp do danych osobowych pacjenta wymaga specjalnego upoważnienia
    Nie każdy podmiot zatrudniony w placówce medycznej może mieć bezpośredni dostęp do danych osobowych pacjenta. Wgląd do danych wrażliwych może uzyskać, ale tylko w uzasadnionych przypadkach.Pacjent ma prawo do zachowania w tajemnicy, przez osoby wykonujące zawód medyczny i udzielające mu świadczeń zdrowotnych, informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu ...

    Pacjent 09.04.2013
    Lekarz rodzinny nie możne odmówić kontynuacji leczenia
    Przepisy stwarzają obowiązek dysponowania przez lekarza rodzinnego udokumentowanym rozpoznaniem choroby i proponowanym sposobem leczenia, z drugiej dają mu możliwość podjęcia decyzji o samodzielnym podjęciu leczenia.Problematyka zaświadczeń dotyczących sposobu leczenia przewlekle chorych, wystawianych przez lekarzy specjalistów stała się niezwykle aktualnym tematem po wejściu w życie ...

    Pacjent 09.04.2013
    Sztuka rozmowy z pacjentem sukcesem placówki medycznej
    Przyszłość placówek medycznych w dużym stopniu będzie uzależniona od umiejętności komunikacyjnych lekarzy. Lekarz jest nie tylko osobą, która zdiagnozuje i wyleczy, ale także wysłucha. Niezbędnym elementem składowym sukcesu leczenia jest dobrze przeprowadzona rozmowa z pacjentem.Pacjentowi przysługuje zagwarantowane w Konstytucji RP prawo do pozyskiwania i ochrony informacji o jego ...