Wszystkie artykuły
Warunki pracy 30.08.2012
Czy osoba pracująca na umowę zlecenie musi przejść badania lekarskieObowiązek zapewnienia przez pracodawcę bezpiecznych i higienicznych warunków pracy obejmuje nie tylko pracowników, ale także osoby pracujące na podstawie umów cywilnoprawnych, jak np. umowa o dzieło, czy umowa zlecenia.Obowiązek zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy obejmuje nie tylko pracowników. Pracodawca ma bowiem obowiązek zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki ...
Wypadki przy pracy 16.08.2012
Czym jest wypadek powstały w szczególnych okolicznościachW przypadku, gdy osoba lub członek jej rodziny zostanie poszkodowany w wyniku wypadku w szczególnych okolicznościach, otrzyma świadczenie niezależnie czy jest osobą ubezpieczoną, czy też nie podlega ubezpieczeniu.
Definicja wypadku w szczególnych okolicznościachZa wypadek w szczególnych okolicznościach uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, powodujące uraz ...
Wypadki przy pracy 16.08.2012
Kiedy pracownik ma prawo do odszkodowania za wypadek przy pracyZ tytułu wypadku przy pracy pracownikowi przysługuje prawo do jednorazowego odszkodowania z ubezpieczenia wypadkowego. Pracownikowi, który uległ wypadkowi przy pracy, przysługuje także odszkodowanie od pracodawcy.
Odszkodowanie od pracodawcyPracownikowi, który uległ wypadkowi przy pracy, przysługuje od pracodawcy odszkodowanie. Odszkodowanie, jakie pracownik otrzymać może od pracodawcy, ...
Wypadki przy pracy 16.08.2012
Czym jest wypadek przy pracyJednym z najważniejszych obowiązków pracodawcy w zakresie zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy jest przeciwdziałanie wypadkom przy pracy. Jakie zdarzenie uznaje się za wypadek przy pracy?
Definicja wypadku przy pracyKodeks pracy nie definiuje pojęcia „wypadek przy pracy”. Definicję taką podaje ustawa z dnia 30 października 2002 roku o ubezpieczeniu społecznym z ...
Wypadki przy pracy 01.08.2012
Ile kosztują nas wypadki przy pracyWielu ludziom wydaje się, że dopóki nie dotknie ich bezpośrednio jakieś nieszczęście, to nie dotyczy ich ono wcale. Może w kwestii mentalnej tak jest, ale w kwestii dużo bardziej wymiernej – finansowej, już niekoniecznie…Czy wiecie kto ponosi koszty wypadków przy pracy? Odpowiedź wydaje się oczywista: pracodawca i poszkodowany pracownik (jego rodzina). Może nie wszyscy już wiedzą, ...
Choroby zawodowe 24.07.2012
Zmiany w chorobach zawodowych – część 3Od pierwszego dnia sierpnia 2012 r. będzie obowiązywać rozporządzenie Rady Ministrów z 8 maja 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie chorób zawodowych. W tej części przedstawimy Wam zmiany w zakresie wydawania decyzji o stwierdzeniu choroby zawodowej oraz karty stwierdzenia choroby zawodowej.Decyzja o stwierdzeniu choroby zawodowej lub braku podstaw do jej stwierdzenia
Decyzja o stwierdzeniu ...
Choroby zawodowe 24.07.2012
Zmiany w chorobach zawodowych – część 2Od 1 sierpnia 2012 r. zacznie obowiązywać rozporządzenie Rady Ministrów z 8 maja 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie chorób zawodowych. W tej części przedstawimy Wam zmiany dotyczące wydawania orzeczeń lekarskich o rozpoznaniu choroby zawodowej oraz odwołań od orzeczenia lekarskiego o rozpoznaniu choroby zawodowej.Orzeczenie lekarskie o rozpoznaniu choroby zawodowej lub braku ...
Choroby zawodowe 24.07.2012
Zmiany w chorobach zawodowych – część 1Dnia 1 sierpnia 2012 r. wejdzie w życie rozporządzenie Rady Ministrów z 8 maja 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie chorób zawodowych. W tej części przedstawimy Wam zmiany dotyczące zgłoszenia podejrzenia choroby zawodowej, wszczęcia postępowania w sprawie choroby zawodowej oraz podmiotów orzekających w zakresie chorób zawodowych. Poniżej prezentujemy Wam zmiany, jakie zostały ...
Warunki pracy 23.07.2012
Jakim badaniom lekarskim musi się poddać pracownikPrzed rozpoczęciem pracy pracownik musi się poddać wstępnym badaniom lekarskim. W trakcie trwania umowy o pracę pracownik podlega okresowym oraz kontrolnym badaniom lekarskim. Brak badań uniemożliwia pracownikowi podjęcie pracy, ponieważ pracodawca nie może dopuścić do pracy pracownika bez aktualnego orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań do pracy na określonym stanowisku.Rodzaje ...
Warunki pracy 23.07.2012
Jaka temperatura może panować w pomieszczeniu pracyW pomieszczeniu pracy, czyli w miejscu przeznaczony na pobyt pracowników, w którym wykonywana jest praca musi panować odpowiednia temperatura. Wysokość temperatury musi być dostosowana do rodzaju wykonywanej pracy.
Maksymalna i minimalna temperatura
Przepisy wskazują jaką temperaturę w pomieszczeniu pracy pracodawca musi zapewnić swoim pracownikom. Temperatura nie może być niższa niż ...