Wszystkie artykuły

    Marketing i komunikacja 08.11.2014
    Badania marketingowe w zarządzaniu jakością usług
    Pozyskiwanie wiarygodnych informacji marketingowych, ich analiza i interpretacja pozwalają na podejmowanie właściwych decyzji dotyczących rozwoju działalności i strategii budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Rzetelnych informacji na temat wymagań i oczekiwań klientów, jakości ich obsługi czy standardów funkcjonowania organizacji dostarczają m.in. badania marketingowe.Informacja ...

    Marketing i komunikacja 08.11.2014
    Badania marketingowe dotyczące nowego produktu
    Badania marketingowe stanowią działalność mającą na celu systematyczne i obiektywne zbieranie określonych informacji oraz ich analizę, pozwalających na udoskonalanie procesów decyzyjnych zachodzących wewnątrz przedsiębiorstwa. Obiektywizm badań wiąże się zaś z wykorzystaniem rzetelnych metod naukowych służących zbieraniu, weryfikacji i ocenie informacji.Badanie marketingowe należy ...

    Marketing i komunikacja 29.05.2014
    Przetwarzanie danych w celach marketingowych
    Jeżeli informacje osobowe zostaną powierzone firmie na podstawie zgody osób, których dotyczą, może ona wobec nich prowadzić pewne ograniczone działania marketingowe, o których piszemy niżej. Jest to dopuszczalne, nawet jeżeli zgoda na takie działania nie została udzielona wyraźnie. Jest to tzw. wtórny cel przetwarzania danych osobowych, czyli swoiste domniemanie, że osoba powierzająca ...

    Marketing i komunikacja 20.05.2014
    Wykorzystanie badania marketingowego w detalu
    Zanim podejmiemy decyzję o realizacji badań, musimy wiedzieć co dzięki tym informacjom chcemy zmienić w firmie. Badania marketingowe, jeśli się na nie zdecydujemy, mogą nam pomóc uzyskać odpowiedź na pytania dotyczące klientów, lokalizacji sklepu czy punktu usługowego, promocji i sposobu komunikacji z klientami.Detalista czy firma usługowa powinny odpowiedzieć na kluczowe pytania: jakich ...

    Marketing i komunikacja 15.05.2014
    Marketing w internecie jako wsparcie sprzedaży
    Każdy z właścicieli sklepu internetowego zadaje sobie pytanie, jak zwiększyć sprzedaż. Odpowiedź brzmi: poprzez wykorzystanie dedykowanych narzędzi typu Google Analytics, Pardot, Mindmatrix, Net-Results, polskie Sales Manago czy zaawansowany system AdWords.Własny biznes jest marzeniem wielu osób. Idealnym miejscem, w którym warto spróbować swoich sił jest Internet. W porównaniu ze sprzedażą ...

    Marketing i komunikacja 17.10.2013
    Ruszyła kampania promocyjna Made in Poland
    Ministerstwo Gospodarki rozpoczął kampanię promocyjną „Made in Poland”, której celem jest wzmocnienie wizerunku Polski wśród zagranicznych inwestorów. W ramach projektu Polska będzie zachęcać biznes m.in. z Czech, Niemiec, Ukrainy, Chin oraz Rosji do nawiązywania relacji handlowych z polskimi przedsiębiorcami.Kampania promocyjna „Made in Poland” będzie się skupiała na różnych ...

    Marketing i komunikacja 20.08.2013
    Program reklamowy Google sposobem na dotarcie do grupy docelowej
    Program reklamowy Google AdWords jest atrakcyjnym narzędziem marketingowym. Nie jest jednak panaceum na wszelkie bolączki związane ze sprzedażą usług czy produktów. Żadna firma nie powinna więc ograniczać swoich działań tylko do tej formy reklamy internetowej.O rosnącej sile reklamy online nie trzeba już nikogo przekonywać. Jak wynika z raportu Internet Standard 2012, tylko w latach ...

    Marketing i komunikacja 19.07.2013
    Promocja spółki na Facebooku – pomysł nie dla każdego
    Internet to miejsce, gdzie klienci podejmują konkretne decyzje zakupowe. Dlatego wykorzystanie sieci do promocji firmy może przynieść wymierne korzyści biznesowe przy relatywnie niskich kosztach. Jednak promocja spółki na Facebooku to rozwiązanie nie dla każdego. Firmom, które chcą przenieść działania promocyjne do Internetu w wyborze odpowiednich narzędzi pomóc mogą agencje marketingu ...

    Marketing i komunikacja 10.04.2013
    Korzystanie z usług agencji PR
    Informacja jest drogim i delikatnym towarem. Informacja, szczególnie jeśli jest to informacja doniosła, ważna, wprowadzająca zmiany – potrafi zachwiać rynkami, dołować indeksy giełdowe i obalać rządy. Może być wirusem, przed którym nie każda firma potrafi się obronić – wystarczy plotka, negatywna wiadomość, a akcje firmy lecą w dół, odwracają się kontrahenci, klienci przestają ...

    Marketing i komunikacja 29.12.2012
    Zasady komunikacji w kryzysie wizerunkowym
    Zasady komunikacji kryzysowej są proste: podawane informacje powinny być przekazywane wszelkimi dostępnymi kanałami, ponadto muszą być prawdziwe (tj. sprawdzone u źródła), precyzyjne i konkretne. Kryzys wizerunku firmy, to bardzo poważna sprawa. Z jednej strony może zaważyć na istnieniu przedsiębiorstwa, z drugiej – ludziom zwyczajnie należą się informacje, prawda. Wiedza uspokaja. ...