Wszystkie artykuły

    Marketing i komunikacja 28.05.2012
    Jaki wpływ ma Outplacement na wizerunek firmy
    Grupowe zwolnienia pracowników mogą doprowadzić do nadszarpnięcia wizerunku firmy. W niekorzystnych warunkach jest to początek końca przedsiębiorstwa. Wpływ na to ma również problem ze znalezieniem pracy przez osoby zwalniane. Istnieją jednak firmy, które wykorzystują Outplacement.Pomoc dla zwalnianych Sam outplacement ma związek ze zwalnianiem pracowników. Według ustawy o promocji ...

    Marketing i komunikacja 28.05.2012
    Jak poprawnie przygotować oświadczenie dla mediów
    Poprawnie zredagowane oświadczenie dla mediów powinno być krótkie i rzeczowe. Pozwala to na uniknięcie sytuacji, w której skrócenie komunikatu powoduje „wyjęcie go z kontekstu” i przytoczenie kilku słów lub zdań zmieniających cały sens wiadomości. Oto kilka rad jak dobrze przygotować oświadczenie dla mediów.Komunikat krótki i na temat Komunikat dla prasy powinien zawierać się ...

    Marketing i komunikacja 28.05.2012
    Jak współpracować z mediami
    Media są podstawowym kanałem komunikacji między firmą a jej odbiorcami, narzędziem opiniotwórczym, przez co mogą pomóc w kształtowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Ważne jest, aby traktować mass media jako partnera i utrzymywać z nimi dobre relacje i mieć do nich pozytywne nastawienie. Wybierz redakcje Media dzielą się na ogólnopolskie, regionalne lub lokalne, tematyczne ...

    Marketing i komunikacja 28.05.2012
    Jak mierzyć skuteczność kampanii marketingowej
    Na organizację i przeprowadzenie kampanii marketingowej przedsiębiorstwa przeznaczają sporą część swojego budżetu. Oczekują, że będzie ona na tyle efektywna, że nie tylko zbuduje odpowiedni wizerunek firmy i zapewni jej rozpoznawalność, ale przede wszystkim, że wygeneruje odpowiednio wysokie zyski. Oto kilka sposobów na mierzenie efektywności akcji marketingowych.Zasięg Zasięg przekazu ...

    Marketing i komunikacja 28.05.2012
    Jak przygotować kampanię telewizyjną
    W 2011 roku Polacy przeciętnie spędzali 4 godziny dziennie przed telewizorem. Jeśli przygotujesz ciekawą i dobrą kampanię telewizyjną masz szansę, że w tym czasie choć raz zostanie ona zauważona przez potencjalnego klienta. Oto kilka kroków, które zwiększą prawdopodobieństwo tego, że odbiorca nie przełączy kanału w momencie, gdy zobaczy kolejny spot reklamowy.Określ grupę docelową Musisz ...

    Marketing i komunikacja 28.05.2012
    Jak wybrać logo firmy
    Logo, nazwa, czcionka oraz kolorystyka to podstawowe elementy systemu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Powinny być one dopasowane do charakteru firmy, zapewniać jej unikalny wygląd i pozwalać jej wyróżniać się na tle konkurencji.Nazwa Jest to podstawowy wyznacznik tożsamości firmy. Musi być ona unikalna, łatwa do wymówienia i zapamiętania, a także dopasowana do grupy docelowej ...

    Marketing i komunikacja 28.05.2012
    Czym jest czarny PR
    Amerykański polityk, Samuel Adams, powiedział kiedyś: „przedstaw wroga w złym świetle i spraw, aby w nim pozostał”. W mediach pojawiają się informacje, które zostały specjalnie zmanipulowane tak, by po ujrzeniu światła dziennego wpłynęły negatywnie na wizerunek indywidualnej osoby, instytucji czy też proponowanego produktu albo usługi. W takich przypadkach mamy do czynienia z ...

    Marketing i komunikacja 28.05.2012
    Czym zajmuje się Agent Prasowy
    „Nieważne, co o mnie mówią, ważne, żeby poprawnie pisali nazwisko” twierdził Phineas Taylor Barnum, który nazywany był mistrzem manipulacji. Ta idea przyświeca działaniom agenta prasowego, które mają osiągnąć jeden cel – przynieść rozgłos konkretnej osobie, firmie lub instytucji.Geneza zawoduPublicity - rozgłos, to jeden z czterech modeli public relations, stworzony przez ...

    Marketing i komunikacja 27.05.2012
    Jaka jest różnica między PR a marketingiem
    Skoordynowanie działań marketingowych oraz tych z obszaru public relations jest niezbędne do osiągnięcia przez firmę sukcesu na rynku, na którym funkcjonuje. Powoduje to coraz częstsze, błędne utożsamianie jednego zagadnienia z drugim. Podczas gdy głównym celem marketingu jest zwiększenie sprzedaży produktów i usług, PR skupia się na budowaniu wizerunku.Różnice między marketingiem ...

    Marketing i komunikacja 27.05.2012
    Czym jest marketing szeptany (buzz marketing)
    Niezmiennie pierwszym źródłem informacji i opinii na temat produktu jest dla nas drugi człowiek. Szybciej dokonamy zakupu pod wpływem pozytywnej opinii znajomego niż po obejrzeniu reklamy telewizyjnej. O sile i szybkości działania "poczty pantoflowej" niejedna osoba, firma czy instytucja mogła się przekonać, dlatego ten kanał komunikacji stał się istotą marketingu szeptanego.Definicja ...