Wszystkie artykuły

    HR 29.06.2015
    Angielski – „must have” na rynku pracy
    Trudno byłoby zdefiniować jeden, uniwersalny wzorzec pracownika idealnego. Nawet w kontekście umiejętności czy predyspozycji jak najbardziej wymiernych, podlegających obiektywnej ocenie. Czasami najistotniejsza będzie ściśle określona wiedza techniczna, innym razem zadecyduje doświadczenie, znajomość rynku czy branży.Można jednak pokusić się o stwierdzenie, że znajomość języków ...

    HR 08.11.2014
    Rekrutacja na stanowisko konstruktora
    Rekrutacja na stanowiska konstruktor/designer niesie za sobą wiele wyzwań. Osiągnięciu sukcesu sprzyja dobra współpraca pomiędzy działem zarządzania zasobami ludzkimi a kierownikami liniowymi lub liderami zespołu, z którymi potencjalny pracownik będzie blisko współpracował. Takie działanie pozwala rozszerzyć swoją wiedzę o dodatkowe informacje, które z pewnością pomogą w wyborze ...

    HR 04.09.2014
    Ogłoszenie rekrutacyjne – prawidłowa prezentacja pracodawcy
    Wprawdzie pracodawcy są ostatnio dość ostrożni w tworzeniu miejsc pracy, jednak od czasu do czasu przygotowują ogłoszenia rekrutacyjne. Istotnym staje się wówczas napisanie skutecznego ogłoszenia o pracę. Wiele zależy od tego, jak przedstawimy swoją firmę.Gdy pracodawca tworzy ogłoszenie rekrutacyjne, celem jest zawsze uzyskanie jak największej liczby aplikacji w jak największym stopniu ...

    HR 20.02.2013
    Pracodawca powinien dbać o pozytywny wizerunek firmy na rynku pracy
    Employer branding to działania firmy, mające na celu budowanie jej wizerunku „pracodawcy z wyboru”. Miano takiego właśnie pracodawcy otrzymują firmy, w których obecni i potencjalni pracownicy widzą atrakcyjne środowisko dla rozwoju swojej kariery zawodowej.Działania skierowane na employer branding wpisują się w praktykę szeroko pojętego odpowiedzialnego biznesu - CSR (Corporate Social ...

    HR 19.02.2013
    Mobbing - pracodawca może uwolnić się od odpowiedzialności
    Za mobbing w zakładzie pracy odpowiada zawsze pracodawca. Nie ma przy tym znaczenia, czy to on mobbinguje, czy tego działania dopuszcza się któryś z jego podwładnych. Pracodawca może jednak uwolnić się od odpowiedzialności.Pracodawca jest obowiązany przeciwdziałać mobbingowi. Jak podkreślił Sąd Najwyższy w wyroku z 3 sierpnia 2011 r. (sygn. akt I PK 35/11) jeśli w postępowaniu mającym ...

    HR 13.02.2013
    Procedury antymobbingowe
    Procedury antymobbingowe w zakładzie pracy powinny składać się z dwóch zasadniczych części prewencyjnej oraz na wypadek wystąpienia mobbingu (zwanej interwencyjną czy skargową). Podstawą procedur antymobbingowych może być osobny dokument. Mogą też one zostać wprowadzone do regulaminu pracy czy też układu zbiorowego. Część prewencyjna W pierwszej kolejności ...

    HR 13.02.2013
    Zakres odpowiedzialności pracodawcy z tytułu mobbingu
    Pracownik, który jest ofiarą mobbingu może żądać od pracodawcy zadośćuczynienia za krzywdę lub odszkodowania. Ponadto w przypadku gdy pracownik rozwiąże umowę bez wypowiedzenia z powodu mobbingu może dochodzić zarówno odszkodowania z tytułu mobbingu jak i z powodu rozwiązania umowy.Mobbing to działania lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko pracownikowi: polegające ...

    HR 02.02.2013
    Testy psychologiczne w procesie rekrutacji pracowników
    Testy to popularne narzędzia diagnostyczne w procesie selekcji potencjalnych pracowników – pozwalają bowiem na uzyskanie dokładnych i wymiernych informacji o kandydatach w krótkim czasie. Nie zawsze jednak ich zastosowanie jest możliwe.Testy wykorzystywane w procesie rekrutacji i selekcji pracowników można podzielić na dwie zasadnicze kategorie: testy psychometryczne oraz testy wiedzy.Testy ...

    HR 24.01.2013
    Informacje w kwestionariuszu osobowym dla pracownika
    Zatrudnienie pracownika to proces niezwykle sformalizowany. Jednym z warunków jego prawidłowego przeprowadzenia jest uzupełnienie odpowiednich kwestionariuszy. Obecnie funkcjonują dwa kwestionariusze osobowe (stosownie do etapu jakim znajduje się proces naboru). Kwestionariusz przeznaczony dla już zatrudnionego jest uzupełnieniem wcześniejszego, przedłożonego ubiegającego się o pracę.Na ...

    HR 29.12.2012
    Zły szef
    Ganiel Goleman przypisuje złemu szefowi następujące cechy: głuchy na zdanie innych, wątpiący, skryty, budujący postrach, wybuchowy, egocentryczny, niezdecydowany, obwiniający, arogancki, nieufny. To niestety nie wszystko.Katalog cech złego szefa jest bardzo rozległy. Fachowa literatura oraz opinie pracowników pokazują, czego u przełożonych nie znoszą zgodnie wszyscy pracownicy. Według ...