Wszystkie artykuły

    Marketing i komunikacja 31.05.2012
    Jak prowadzić marketing w małej firmie
    Mała firma nie powinna rezygnować z działań marketingowych, ponieważ od tego, jak wypromuje swoje produkty lub usługi zależy jej byt albo niebyt rynkowy. Oto kilka rad, jak prowadzić w małej firmie marketing, aby sprostać wymogom rynku, wygrać z konkurencją, a przede wszystkim zyskać klientów.Rozpoznaj klienta Odpowiedź sobie na pytanie, do kogo chcesz skierować swoją ofertę. Określić ...

    Marketing i komunikacja 31.05.2012
    Jak mierzyć skuteczność działań PR
    Działania PR mają przede wszystkim przynieść efekty w postaci wzrostu rozpoznawalności i świadomości firmy, zaufania i lojalności klientów wobec niej, wykreowania pozytywnego wizerunku, a w ostatecznym rozrachunku zwiększyć sprzedaż i zyski przedsiębiorstwa. Do oceny skuteczności poczynań PR zwykle stosuje się kryteria ilościowe.Analiza sytuacji przed i po rozpoczęciu działań PR Podstawowym ...

    Marketing i komunikacja 31.05.2012
    Jakie są metody i techniki prowadzenia PR firmy
    Metody i techniki public relations to zbiór narzędzi, które umożliwiają realizację celów, które firma stawia działaniom PR. W tym zakresie wyróżniamy słowo pisane, mówione, obraz oraz różnego rodzaju wydarzenia i eventy. Wszystkie techniki i metody odnoszą się do dwóch płaszczyzn: komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy.Działania PR wewnątrz firmy Wewnątrz firmy słowem ...

    Marketing i komunikacja 31.05.2012
    Jakie działania podejmować w social media - w ramach PR
    Obecnie firmie, która buduje swój wizerunek oraz komunikuje się z odbiorcami swoich produktów lub usług, opierając się na działaniach PR w tradycyjnych mediach lub przy użyciu standardowych narzędzi, trudno będzie tak naprawdę zaistnieć. Niezbędne jest poszerzenie public relations o aktywność w social mediach.Czym są social media Social media to kanały komunikacyjne umożliwiające ...

    Marketing i komunikacja 31.05.2012
    Jak przetrwać sytuację kryzysową
    Sytuacja kryzysowa może pojawić się w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości, spójności i dobrej organizacji czy posiadanego budżetu. Ważne jest, aby się nie zniechęcić i podjąć próbę przezwyciężenia powstałego problemu. Oto kilka rad, jak przetrwać sytuację kryzysową. Strach jest złym doradcą Franklin D. Roosevelt po zaprzysiężeniu w 1933 r. na prezydenta USA powiedział: ...

    Marketing i komunikacja 30.05.2012
    Czym jest marketing sensoryczny
    Miejsce sprzedaży, w którym panuje przyjemna atmosfera sprawia, że klient dobrze się w nim czuje przez co jest bardziej skłonny do spontanicznych zakupów oraz ponownego odwiedzenia danego sklepu. W tym celu firmy coraz częściej, oprócz oddziaływania na zmysł wzroku, próbują wpłynąć na konsumenta poprzez dostarczenie bodźców dla pozostałych zmysłów, głównie słuchu i węchu.Przez ...

    Marketing i komunikacja 30.05.2012
    Na czym polega marketing sportowy
    Marketing sportowy to zespół działań marketingowych, który posługuje się sportem jako narzędziem promocji produktów i usług. Specjaliści od marketingu sportowego wyróżniają trzy płaszczyzny w ramach tej dyscypliny: marketing przedsiębiorstw realizowany przez sport, marketing produktów i usług związanych ze sportem oraz marketing organizacji sportowych.Marketing przez sport W ramach ...

    Marketing i komunikacja 30.05.2012
    Jak znaleźć pracę w marketingu
    Marketing to jeden z najpopularniejszych kierunków studiów wybierany przez młodych ludzi. Co zrobić, aby wśród dużej konkurencji podnieść swoje szanse na znalezienie pracy? Przede wszystkim oprócz wiedzy teoretycznej musisz zdobywać doświadczenie. Studiuj Ukończenie studiów w zakresie marketingu lub marketingu i zarządzania to warunek konieczny do znalezienia pracy w tej branży. Zdobędziesz ...

    Marketing i komunikacja 30.05.2012
    Popularne stanowiska w branży marketingowej
    Najpopularniejszym stanowiskiem związanym z marketingiem jest specjalista ds. marketingu. Usłyszymy o nim przy okazji marketingu sportowego, handlowego, politycznego, sieciowego czy też medialnego. Ale to nie jedyna profesja, którą mogą zajmować się osoby z wykształceniem marketingowym lub interesujące się aktywnym handlem. Specjalista ds. Marketingu Osoba na tym stanowisku odpowiedzialna ...

    Marketing i komunikacja 30.05.2012
    Jak dobrze wybrać agencję PR
    Potrzeba budowania i kreowania pozytywnego wizerunku firmy oraz odpowiedniej komunikacji z klientami powoduje, że coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na zatrudnienie agencji PR do prowadzenia tych działań. Oto kilka rad, jak dobrze wybrać agencję PR?Analiza własnej firmy Pierwszym krokiem przy wyborze agencji PR jest tak naprawdę przeanalizowanie własnej firmy. Musicie odpowiedzieć ...