Wszystkie artykuły
HR 23.08.2012
Jak zaplanować własną karierę i uzyskać satysfakcję finansowąKariera zawodowa i niezależność finansowa jest życiowym celem niejednego z nas. Jak jednak zaplanować własną karierę i uzyskać finansową satysfakcję? Czy zawodowa przyszłość zależy od przypadku czy może tylko od Ciebie?Planowanie kariery na odpowiednim etapie życia
Karierę zawodową można planować w każdym wieku. Z reguły życie każdego z nas można podzielić na sześć podstawowych ...
HR 23.08.2012
Dlaczego dress code jest niezwykle istotny w Twojej firmieŚcisłe określenie służbowego stroju jest bardzo częstym zjawiskiem w wielu firmach. Dress code kojarzy się z reguły z koniecznością założenia garnituru czy obowiązku posiadania stroju formalnego. Jednak wymogi dotyczące ubioru związane są nie tylko z zawodami administracyjnymi. Istotne są także w wielu innych przedsiębiorstwach. Dress code to profesjonalizm
Odpowiedni strój w miejscu ...
HR 23.08.2012
Czego nie możesz powiedzieć podczas rozmowy kwalifikacyjnejRozmowa kwalifikacyjna jest jedną z najbardziej stresujących życiowych sytuacji. Każdemu z kandydatów zależy na tym, żeby wywrzeć jak najlepsze wrażenie na potencjalnym pracodawcy. Aby osiągnąć ten cel, dobrze zdać sobie sprawę, jakich kwestii należy unikać podczas takiego spotkania. Musisz wiedzieć, do jakiej firmy się rekrutujesz
Wyrażenie własnej niewiedzy na temat firmy, w ...
HR 23.08.2012
Czego brakuje absolwentom szkół wyższychAbsolwenci szkół wyższych to grupa społeczna najbardziej zasilająca szeregi osób bezrobotnych. Dlaczego? Czy jest coś, czego szczególnie brakuje absolwentom szkół wyższych do tego, aby podjąć swoją pierwszą pracę? Dlaczego pracodawcy niezbyt chętnie powierzają im stanowiska w swoich firmach?Cechy najbardziej pożądane u absolwentów szkół wyższych
Interesującą kwestią jest ...
HR 23.08.2012
Kiedy pracoholik może sobie pozwolić na odpoczynekPracoholizm jest niebezpiecznym zjawiskiem nie tylko dla najbliższych uzależnionego, ale przede wszystkim dla niego samego. Ciągłe przemęczenie i stres związany z zawodowymi obowiązkami wyczerpują nie tylko energię, ale również źle wpływają na zdrowie. Odpoczynek dla pracoholika nie jest również rzeczą prostą. Kiedy może sobie na niego pozwolić?Weekendy i urlopy służą wypoczynkowi ...
HR 31.07.2012
Jak sprawnie wrócić do pracy po urlopie macierzyńskimUrlop macierzyński to czas, w którym zupełnie jesteś odizolowana od życia zawodowego. Nie dla każdej kobiety powrót do pracy po kilku miesiącach przerwy jest łatwy. Jak sprawnie wrócić na swoje stanowisko po urlopie macierzyńskim?Mama zorganizowana
Wracając do pracy po urodzeniu dziecka, musisz liczyć się z tym, że Twój dzień będzie z reguły podzielony na dwie części: obowiązki ...
HR 31.07.2012
Jak skutecznie wdrożyć nowego pracownikaPierwsze dni w nowej pracy są niezwykle stresujące dla pracownika. Szczególnie w przypadkach, kiedy wymagają przyswojenia nieznanych wiadomości czy umiejętności. Jak skutecznie wdrożyć nowego podwładnego w nowym miejscu zatrudnienia?Dostosuj technikę wdrożenia do pracownika
Pierwszą zasadniczą kwestią związaną z nauką nowozatrudnionej osoby jest przystosowanie techniki wdrażania ...
HR 31.07.2012
Jak skutecznie dokonywać oceny pracowniczejDokonywanie systematycznych ocen pracowniczych jest obowiązkiem każdego pracodawcy. Tylko rzetelnie przeprowadzona kontrola pozwoli Ci stwierdzić, czy Twoi podwładni z należytą powagą podchodzą do wypełniania służbowych zadań. Jak zatem skutecznie dokonywać oceny pracowniczej?Ocenę przeprowadza wyspecjalizowany pracownik
Kwestią, od której należy zacząć przygotowanie skutecznej ...
HR 31.07.2012
Dlaczego należy dbać o równość płci w firmieObecnie wartość pracownika zależy od poziomu jego wykształcenia czy doświadczenia zawodowego, a nie płci. Równość płci w miejscu zatrudnienia jest kwestią, na którą od dawna zwraca się szczególną uwagę. Tym bardziej, że obecnie równouprawnienie jest wymogiem stawianym przez Komisję Europejską. Wartość pracownika niezależna od płci
Powszechny dostęp do szkolnictwa wyższego, ...
HR 31.07.2012
Czy bliskie relacje osobiste w miejscu pracy mogą być niebezpieczneKażdy z nas nawiązuje w miejscu pracy różnego rodzaju relacje. Obcowanie z innymi współpracownikami wymaga od nas empatii i budowania znajomości. Jednak zbyt bliskie relacje z pracownikiem mogą stanowić solidne zagrożenie. Przypadki nadużyć seksualnych w miejscu pracy spowodowały, że romanse biurowe cieszą się złą sławą. Dobra znajomość czy romans
Podczas omawiania kwestii zawierania ...