Wszystkie artykuły

    Marketing i komunikacja 26.06.2012
    Co oznacza termin makdonaldyzacja
    W 1955 roku Ray Kroc stworzył pierwszy system franczyzy dla przejętej przez siebie restauracji McDonald. Dzięki działaniom, które podjął w ciągu kilkadziesięciu lat mały bar rozrósł się i stał międzykontynentalną firmą. Każdego dnia ponad pięćdziesiąt milionów ludzi w stu dziewiętnastu krajach świata korzysta z lokali gastronomicznych należących do tej sieci.Makdonaldyzacja Termin ...

    Marketing i komunikacja 26.06.2012
    Czym jest badanie panelowe
    Termin badania panelowego odnosi się to badania dynamicznego opierającego się na analizie danych tej samej grupy osób. Warunkiem jest przeprowadzenie go w kilku oddalonych od siebie punktach czasowych.Panel study Badanie panelowe odnosi się do fragmentu czynności naukowych lub procesu poznawczego polegającego na analizie zebranych danych w toku kontaktu bezpośredniego lub pośredniego z badaną ...

    Marketing i komunikacja 25.06.2012
    Co oznacza MBO
    Termin MBO jest skrótem od Managment Buy Out i oznacza wykup lewarowany przedsiębiorstwa przez kadrę menadżerską, której wszyscy członkowie muszą być pracownikami danego przedsiębiorstwa. Najczęściej zjawisko to dotyczy spółek, które są notowane na giełdzie, wtedy oferta przejęcia składana jest akcjonariuszom danej spółki.Managment Buy Out Transakcje tego typu obecnie najpopularniejsze ...

    Marketing i komunikacja 22.06.2012
    Alternatywne działania marketingowe w firmie
    Marketing wirusowy jest specyficzną formą prowadzenia działań marketingowych. Wykorzystuje on klientów do rozpowszechniania konkretnych informacji na temat firmy wśród swoich znajomych i rodziny. Działanie takie przypomina rozprzestrzenianie się wirusa i jest podstawową strategią marketingową dla wielu firm na świecie.Działając jak wirus Marketing wirusowy, zwany także reklamą wirusową ...

    Marketing i komunikacja 22.06.2012
    Przykłady marketingu niekonwencjonalnego
    Gdy przedsiębiorstwo stosuje niekonwencjonalne techniki reklamowe, mamy do czynienia z marketingiem partyzanckim. Jego metody mają zwrócić uwagę potencjalnych klientów swoją odmiennością od powszechnie stosowanych działań marketingowych. W swoich założeniach jest on zbliżony do marketingu wirusowego i tak samo pozwala niskim kosztem osiągnąć zadowalające rezultaty.Guerilla marketing Marketing ...

    Marketing i komunikacja 22.06.2012
    Czym jest marketing strategiczny
    Z marketingiem tym mamy do czynienia podczas formułowania nowej strategii marketingowej firmy opierającej się na odpowiednim zarządzaniu. Dlatego też powinien on być postrzegany jako istotny element zarządzania strategicznego.Marketing strategiczny Marketing strategiczny jest procesem, który zalicza się do projektowania strategii marketingowej oraz strategicznego planowania rynkowego. Koncepcja, ...

    Marketing i komunikacja 21.06.2012
    Czym jest marketing mix
    Marketing mix jest mieszanką marketingową składającą się z zależnych od siebie elementów, które razem wpływają na działania rynkowe. W jego skład wchodzi kilka koncepcji. Dwie najpopularniejsze z nich to 4C oraz 4P.Koncepcja 4P Według założeń koncepcja 4P pozwala na wytworzenie odpowiedniego produktu, który będzie dostępny we właściwym miejscu i czasie z odpowiednio przygotowaną ...

    Marketing i komunikacja 21.06.2012
    Czym jest Guanxi
    Słowo Guanxi często zapisywane też jako Quanxi pochodzi z Chin i oznacza specyficzne podejście do prowadzenia interesów, które bez odpowiedniej sieci kontaktów są w Chinach niemożliwe. W czasach kiedy rynek Chiński staje się bardziej dostępny nawet dla małych przedsiębiorców, warto zapoznać się z obowiązującymi tam zasadami.Guanxi Chińskie społeczeństwo na co dzień jest przesiąknięte ...

    Marketing i komunikacja 21.06.2012
    Czym jest dyferencjacja
    Dyferencjacja stała się odpowiedzią przedsiębiorstw na rynek przesycony produktami o podobnej specyfikacji. Polega ona na wytworzeniu produktu lub oferowaniu usługi odmiennych od obecnej na rynku. To także umiejętność wyróżnienia własnego produktu od podobnych oferowanych przez konkurencję.Dyferencjacja Obecna sytuacja na rynku sprawia, że mamy do czynienia z wieloma, bardzo podobnymi ...

    Marketing i komunikacja 21.06.2012
    Czym jest nisza rynkowa
    Nisza rynkowa jest bardzo wąską grupą klientów, którzy nastawieni są na określony produkt lub usługę. Pozwala to wypracować indywidualne z nimi relacje i bardzo dobrze zaznajomić się z rynkiem. Także działania konkurencji w niszy mogą być znikome lub w ogóle może ona nie istnieć.Nisza rynkowa Rynek niszowy pozwala bardzo dobrze poznać wymagania i zapotrzebowania klientów. Firma ...