Wszystkie artykuły

    Marketing i komunikacja 10.07.2012
    Jaka jest strategia promocji
    Promocja jest to sposób, w jaki przedsiębiorstwo informuje otoczenie o swoich produktach, usługach oraz działalności. Promocja ma wpływ na szybkość z jaką sprzedawane są produkty przedsiębiorstwa oraz wpływa na wytworzenie i utrwalenie korzystnego wizerunku firmy oraz jej produktów.Cele promocji Działania promocyjne stosowane przez przedsiębiorstwa mają na celu przede wszystkim: poinformować ...

    Marketing i komunikacja 09.07.2012
    Czym jest badanie sondażowe
    Badanie sondażowe jest metodą badawczą, która służy do przeprowadzania badań na dużej populacji, których nie można zaobserwować w sposób bezpośredni. Najczęściej do przeprowadzenia badania wykorzystuje się ankiety lub kwestionariusze, które wypełniane są przez wyselekcjonowaną z dużej populacji, mniejszą grupę opiniodawców.Badanie sondażowe Metoda badawcza, zwana badaniem ...

    Marketing i komunikacja 29.06.2012
    Kiedy jest najlepszy czas na rebranding
    Rebranding jest to procesem, w którym zmienia się wizerunek firmy. Zmianie może ulec nazwa, logo, kolorystyka, czy hasło przewodnie firmy. Obecnie wiele przedsiębiorstw decyduje się na zmianę wizerunku. Dlaczego firmy decydują się na taki krok i jakie korzyści mogą odnieść dzięki przeprowadzonym zmianom.Kiedy czas na zmiany Firmy decydują się na rebranding z wielu powodów. Pierwszym ...

    Marketing i komunikacja 29.06.2012
    Już nie konsument tylko prosument
    Pojęcie prosumenta zostało wprowadzone przez Aliva Tofflera, pisarza i futurystę. To ktoś więcej niż konsument - to osoba posiadająca wiedzę o produktach i usługach związanych z ulubioną marką i chętnie dzieląca się tą wiedzą z innymi. Bierze aktywny udział tworzeniu produktów lub usług ulubionej marki, podejmuje świadome decyzje podczas zakupów i nie jest biernym odbiorcą przekazów ...

    Marketing i komunikacja 29.06.2012
    Jak przygotować reklamę w smartfonie
    Pośród różnych segmentów branży marketingowej, na rynku urządzeń mobilnych obecnie obserwujemy trend wzrostowy. Coraz większa popularność smartfonów powoduje, że użytkownicy stają się coraz częściej atrakcyjnymi odbiorcami tego typu reklam. Liczba użytkowników smartfonów rośnie, a kampanie reklamowe prowadzone w urządzeniach mobilnych są dostosowywane do aplikacji i przeglądarek ...

    Marketing i komunikacja 29.06.2012
    Programy partnerskie w internecie
    Program partnerski to narzędzie marketingowe, wykorzystywane w celu promocji produktów. Najczęściej jest to prosta aplikacja sprzężona z bazą zamówień sklepu internetowego lub banku. Taki skrypt jest tworzony przez sklep, który oferuje swój produkty. Uczestnikami programu są zaś osoby, które wstawią ten skrypt na swoją stronę www.Na czym polega program partnerski Przeanalizujmy na ...

    Marketing i komunikacja 29.06.2012
    Czym się charakteryzuje marketing afiliacyjny
    Marketing afiliacyjny (inaczej partnerski) jest jedną z gałęzi marketingu internetowego, w którym partner dostaje zapłatę od prowadzącego program partnerski z dochodu z przeprowadzonej kampanii reklamowej.Jak działa marketing afiliacyjny Marketing afiliacyjny działa w taki sposób, że produkty lub usługi danego reklamodawcy promowane są na serwisach internetowych należących do wydawcy. ...

    Marketing i komunikacja 29.06.2012
    Gry reklamowe jako forma marketingu
    Przez dłuższy czas marketing w grach był obecny głównie pod postacią sponsoringu bądź product placementu. Obecnie można zaobserwować gwałtowny wzrost zainteresowania wykorzystania gier dla brandingu. Idea podobna jest do product placement w filmie - użytkownik jest pochłonięty grą, niejako na marginesie, w sposób delikatny przekazywany jest nasz reklamowy komunikat.Cele gry reklamowej Głównym ...

    Marketing i komunikacja 29.06.2012
    Czym jest USP produktu
    USP (unique selling proposition) – dosłownie tłumacząc, unikalna propozycja sprzedaży inaczej mówiąc jest jest to zespół unikalnych cech, które wyróżniają nasz produkt lub usługę od innych, konkurencyjnych ofert.Wiedza o unikalności naszego produktu jest jedną z fundamentalnych podstaw sukcesu w sprzedaży. Od tego zależy, czy wygramy z konkurencją, czy sprzedamy nasze produkty ...

    Marketing i komunikacja 29.06.2012
    Aplikacja mobilna jako forma reklamy
    Aplikacje mobilne często mogą służyć jako forma reklamy dedykowana danemu produktowi lub marce. Co prawda przygotowanie takiej aplikacji (użytkowej lub gry) niesie za sobą większe, niż w przypadku standardowej formy reklamowej koszty, jednak jej zalety mogą to klientowi zrekompensować.Cel aplikacji mobilnejDużą zaletą aplikacji mobilnych jest zaangażowanie potencjalnego klienta. Zwykle ...