Wszystkie artykuły
Marketing i komunikacja 10.07.2012
Jaka jest strategia promocjiPromocja jest to sposób, w jaki przedsiębiorstwo informuje otoczenie o swoich produktach, usługach oraz działalności. Promocja ma wpływ na szybkość z jaką sprzedawane są produkty przedsiębiorstwa oraz wpływa na wytworzenie i utrwalenie korzystnego wizerunku firmy oraz jej produktów.Cele promocji
Działania promocyjne stosowane przez przedsiębiorstwa mają na celu przede wszystkim:
poinformować ...
Marketing i komunikacja 09.07.2012
Czym jest badanie sondażoweBadanie sondażowe jest metodą badawczą, która służy do przeprowadzania badań na dużej populacji, których nie można zaobserwować w sposób bezpośredni. Najczęściej do przeprowadzenia badania wykorzystuje się ankiety lub kwestionariusze, które wypełniane są przez wyselekcjonowaną z dużej populacji, mniejszą grupę opiniodawców.Badanie sondażowe
Metoda badawcza, zwana badaniem ...
Marketing i komunikacja 29.06.2012
Kiedy jest najlepszy czas na rebrandingRebranding jest to procesem, w którym zmienia się wizerunek firmy. Zmianie może ulec nazwa, logo, kolorystyka, czy hasło przewodnie firmy. Obecnie wiele przedsiębiorstw decyduje się na zmianę wizerunku. Dlaczego firmy decydują się na taki krok i jakie korzyści mogą odnieść dzięki przeprowadzonym zmianom.Kiedy czas na zmiany
Firmy decydują się na rebranding z wielu powodów. Pierwszym ...
Marketing i komunikacja 29.06.2012
Już nie konsument tylko prosumentPojęcie prosumenta zostało wprowadzone przez Aliva Tofflera, pisarza i futurystę. To ktoś więcej niż konsument - to osoba posiadająca wiedzę o produktach i usługach związanych z ulubioną marką i chętnie dzieląca się tą wiedzą z innymi. Bierze aktywny udział tworzeniu produktów lub usług ulubionej marki, podejmuje świadome decyzje podczas zakupów i nie jest biernym odbiorcą przekazów ...
Marketing i komunikacja 29.06.2012
Jak przygotować reklamę w smartfoniePośród różnych segmentów branży marketingowej, na rynku urządzeń mobilnych obecnie obserwujemy trend wzrostowy. Coraz większa popularność smartfonów powoduje, że użytkownicy stają się coraz częściej atrakcyjnymi odbiorcami tego typu reklam. Liczba użytkowników smartfonów rośnie, a kampanie reklamowe prowadzone w urządzeniach mobilnych są dostosowywane do aplikacji i przeglądarek ...
Marketing i komunikacja 29.06.2012
Programy partnerskie w internecieProgram partnerski to narzędzie marketingowe, wykorzystywane w celu promocji produktów. Najczęściej jest to prosta aplikacja sprzężona z bazą zamówień sklepu internetowego lub banku. Taki skrypt jest tworzony przez sklep, który oferuje swój produkty. Uczestnikami programu są zaś osoby, które wstawią ten skrypt na swoją stronę www.Na czym polega program partnerski
Przeanalizujmy na ...
Marketing i komunikacja 29.06.2012
Czym się charakteryzuje marketing afiliacyjnyMarketing afiliacyjny (inaczej partnerski) jest jedną z gałęzi marketingu internetowego, w którym partner dostaje zapłatę od prowadzącego program partnerski z dochodu z przeprowadzonej kampanii reklamowej.Jak działa marketing afiliacyjny
Marketing afiliacyjny działa w taki sposób, że produkty lub usługi danego reklamodawcy promowane są na serwisach internetowych należących do wydawcy. ...
Marketing i komunikacja 29.06.2012
Gry reklamowe jako forma marketinguPrzez dłuższy czas marketing w grach był obecny głównie pod postacią sponsoringu bądź product placementu. Obecnie można zaobserwować gwałtowny wzrost zainteresowania wykorzystania gier dla brandingu. Idea podobna jest do product placement w filmie - użytkownik jest pochłonięty grą, niejako na marginesie, w sposób delikatny przekazywany jest nasz reklamowy komunikat.Cele gry reklamowej
Głównym ...
Marketing i komunikacja 29.06.2012
Czym jest USP produktuUSP (unique selling proposition) – dosłownie tłumacząc, unikalna propozycja sprzedaży inaczej mówiąc jest jest to zespół unikalnych cech, które wyróżniają nasz produkt lub usługę od innych, konkurencyjnych ofert.Wiedza o unikalności naszego produktu jest jedną z fundamentalnych podstaw sukcesu w sprzedaży. Od tego zależy, czy wygramy z konkurencją, czy sprzedamy nasze produkty ...
Marketing i komunikacja 29.06.2012
Aplikacja mobilna jako forma reklamyAplikacje mobilne często mogą służyć jako forma reklamy dedykowana danemu produktowi lub marce. Co prawda przygotowanie takiej aplikacji (użytkowej lub gry) niesie za sobą większe, niż w przypadku standardowej formy reklamowej koszty, jednak jej zalety mogą to klientowi zrekompensować.Cel aplikacji mobilnejDużą zaletą aplikacji mobilnych jest zaangażowanie potencjalnego klienta. Zwykle ...