Wszystkie artykuły

    Marketing i komunikacja 28.06.2012
    Jak możesz polepszyć komunikację swojej firmy na Facebooku
    Facebook jest coraz częściej wykorzystywany w działalności marketingowej firm. Fanpage służą nie tylko do gromadzenia zwolenników konkretnej firmy, ale przede wszystkim do przekazywania jej klientom istotnych informacji. Jak jednak możesz polepszyć komunikację swojego przedsiębiorstwa na Facebooku?Aktualne informacje Prowadzenie fanpage`a na niebieskim portalu społecznościowym ma konkretny ...

    Marketing i komunikacja 28.06.2012
    Czym jest rynek docelowy
    Mianem takiego rynku określa się od jeden do kilku segmentów rynku obsługiwanego przez przedsiębiorstwo. Firma działająca na rynku docelowym tak zarządza działaniami marketingowymi, aby utrzymać i pozyskać nowego nabywcę.Rynek docelowy Przedsiębiorstwo wybierając liczbę segmentów rynku, na których będzie działać, musi przeanalizować swoje możliwości. Decydując się na obsługiwanie ...

    Marketing i komunikacja 28.06.2012
    Jaki rodzaj promocji na Facebooku wybrać
    Facebook jest doskonałym narzędziem marketingowym. Pozwala na dotarcie do szerokiej grupy docelowej oraz na zaangażowanie potencjalnych klientów. Jaki rodzaj promocji na Facebooku wybrać, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty?Konkurs Jedną z najbardziej popularnych form promocji na niebieskim portalu społecznościowym są konkursy dla użytkowników. Niewielkie akcje konkursowe pozwalają grupie ...

    Marketing i komunikacja 28.06.2012
    Jak rozreklamować organizowaną przez Ciebie promocję
    Promocja to magiczne hasło, które działa na ludzi jak przysłowiowy magnes. Rabaty, gratisy i różnego rodzaju dodatki skłaniają klientów do skorzystania z danej oferty. Jednak organizacja samej promocji nie jest jeszcze kluczem do sukcesu. Każdą z tego rodzaju akcji musisz odpowiednio rozreklamować, aby klienci się o niej dowiedzieli. Jak to zrobić?Tradycyjnie: stoisko firmy Jedną z ...

    Marketing i komunikacja 28.06.2012
    Czym jest model hierarchii efektów
    Model hierarchii efektów zwany także modelem AKLPCP Lavidgea-Steinera ukazuje hierarchię reakcji odbiorców na docierające do nich formy przekazu marketingowego. Opiera się on na przekonaniu, że odbiorca zaangażowany w uzyskanie informacji o danym produkcie zaspokoi swoje potrzeby jedynie poprzez zakup najlepszego na rynku towaru.Model Lavidgea-Steinera Według tezy zakładanej przez model ...

    Marketing i komunikacja 27.06.2012
    Czym jest marketing personalny
    Na marketing personalny składają się pewne sposoby zachowania i postępowania. Działania przedsiębiorstwa skupiają się na oczekiwaniach pracowników zatrudnionych oraz tych potencjalnych. Następstwem takiego podejścia jest traktowanie pracowników jak klienta wewnętrznego, którego potrzeby powinny być rozpatrywane przez kierownictwo.Marketing personalny Termin ten odnosi się do działań ...

    Marketing i komunikacja 27.06.2012
    Czym jest marketing angażujący
    Marketing angażujący jest strategią, która ma na celu wprowadzenie nabywców do procesu produkcji oraz kreowanie programami marketingowymi. Działanie opierają się na zachęceniu klienta do brania udziału w rozwoju marki. Engagement marketing Działanie, jakim wykazuje się marketing angażujący, opiera się na założeniu, że klient jako istota społeczna ma potrzebę interakcji, komunikacji ...

    Marketing i komunikacja 27.06.2012
    Czym jest marketing bezpośredni
    Marketing bezpośredni jest działaniem skierowanym do poszczególnych klientów, dzięki temu można otrzymać natychmiastową mierzalną reakcję. Wbrew nazwie, marketing ten pozwala konsumentom na nabywanie produktów bez potrzeby bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą.Marketing bezpośredni W dzisiejszych czasach z pomocą marketingu bezpośredniego przedsiębiorca może oferować swoje produkty ...

    Marketing i komunikacja 26.06.2012
    Czym jest telemarketing
    Telemarketing jest jedną z odmian marketingu bezpośredniego. Jego zadaniem jest nakłonienie klientów do nabycia usługi lub produktu drogą telefoniczną, często poprzez call center. Sposób ten używany jest przez firmy na całym świecie w celu zwiększenia zysków poprzez zmniejszenie kosztów sprzedaży.Telemarketing Osoby oddelegowane do tej formy marketingu nazywane są telemarketerami. ...

    Marketing i komunikacja 26.06.2012
    Czym jest badanie pilotażowe
    Badanie pilotażowe nazywa się także zwiadem badawczym. To rozpoznanie, które przeprowadza się przed badaniem naukowym. Zazwyczaj realizuje się je, kiedy zjawiska przedmiotu badań są mało znane. Pozwala to na weryfikację wstępnie uzyskanej wiedzy, a także na stworzenie pytań zastosowanych w dalszych badaniach.Badanie pilotażowe Nadrzędnym zadaniem tego badania jest umożliwienie zdobycia ...