Podatki
Najnowszy e-book:
Jak zakupić usługę od podmiotu powiązanego by nie naruszyć prawa
Kadry
Jak zatrudnić uchodźcę z Ukrainy w jednostce samorządowej?
ZUS i płace
Fundusz socjalny (ZFŚS) i świadczenie urlopowe
Rachunkowość
Sprawdź, kiedy możesz sporządzić uproszczone sprawozdanie
Firma
Jak przygotować dobrej jakości biznesplan w ramach PROW i innych programów
Oświata
Dowóz dzieci do placówek oświatowych – zastosowanie przepisów ustawy pzp dla dyrektorów placówek oświatowych. Realizacja obowiązku. 5 wskazówek postępowania. Zmiany przepisów
BHP
O czym mówić na szkoleniu wstępnym bhp.
Transport
Zmiany w wadze naruszeń
Ochrona zdrowia
Zrównoważony rozwój – jakie działania mogą podjąć placówki medyczne na rzecz środowiska?
Nieruchomości
Czy zbiornik na deszczówkę wymaga zezwolenia?
Zamówienia publiczne
Zamówienia publiczne w czasie pandemii koronawirusa
Sektor publiczny
KORONAWIRUS A RODO – CO SIĘ ZMIENIŁO?
Ochrona środowiska
Dotacje na kwestie odpadowe w 2022 roku
NGO
Zadania publiczne - praktyczne wskazówki, jak korzystać z nowych wzorów ofert i umów
Finanse osobiste
Triki inwestycyjne – najlepsze, sprawdzone, skuteczne
Prawo prywatne
Monitoring w organizacji a ochrona wizerunku – 20 praktycznych rozwiązaniach
Rolnictwo
Jak zatrudnić cudzoziemca do prac sezonowych
Lifestyle
Najnowsze zmiany w prawie łowieckim
Instalacje i urządzenia elektryczne na budowie powinny być tak wykonane, utrzymane i eksploatowane, aby nie stanowiły zagrożenia dla pracowników. Z tego względu należy regularnie przeprowadzać okresową kontrolę stanu urządzeń elektrycznych.Okresową kontrola stanu stacjonarnych urządzeń elektrycznych pod względem bezpieczeństwa powinno się przeprowadzać co najmniej jeden raz w miesiącu. Kontrolę stanu i ...1284 »
W sytuacji, gdy dodatkowe zadanie zlecone przez pracodawcę stanowi problem w realizacji podstawowych zadań służby bhp zapisanych w rozporządzeniu w sprawie służby bhp, to sami pracownicy służby bhp powinni wykazać pracodawcy, że to zadanie powoduje brak czasu na realizację zadań podstawowych i tym samym obniża poziom kryterium zapewnienia warunków bhp ...1284 »
Ocena ryzyka zawodowego w zakładzie gastronomicznym wynikająca z rozpoznania zagrożeń na stanowiskach pracy i przeglądu stanu bhp nie przyniesie pracodawcy spodziewanych efektów oraz korzyści, jeżeli nie stanie się podstawą skonstruowania planu systematycznych działań w celu obniżenia poziomu ryzyka zawodowego i poprawy warunków pracy zatrudnionych osób.W zakładach gastronomicznych eksploatowane są niebezpieczne ...1284 »
Ocena ryzyka zawodowego powinna być oparta na obserwacji wykonywanej przez pracowników pracy i przeprowadzona z ich udziałem. Zwykle tylko od nich można dowiedzieć się o zaistniałych zdarzeniach potencjalnie wypadkowych, czy też o problemach w procesie pracy.Zdarzenia takie, które tylko dzięki szczęśliwemu zbiegowi okoliczności nie spowodowały urazu, zawsze trzeba analizować pod ...1284 »
Osoby fizyczne świadczące pracę na podstawie umowy innej niż umowa o pracę powinny być poinformowane o zagrożeniach mogących wystąpić w związku z wykonywaną przez nich pracą na takich samych zasadach, jak nowo zatrudnieni pracownicy. Ale potwierdzeniem uzyskania ww. informacji jest nie karta szkolenia wstępnego lecz podpisane przez pracownika oświadczenie, którego ...1284 »
Wyniki kontroli PIP pokazują, że programy szkolenia bhp niejednokrotnie są niedostosowane do specyfiki zakładu pracy oraz istniejących zagrożeń na poszczególnych stanowiskach pracy. Pracodawcy organizujący szkolenia bhp często nie prowadzą odpowiedniej dokumentacji bhp – dzienników zajęć, protokołów z przebiegu egzaminów, rejestru wydanych zaświadczeń.Jako główne przyczyny takich nieprawidłowości wskazywane są m.in.:brak zainteresowania ...1284 »
Rodzaje wymaganych szatni i sposób ich urządzenia są zależne od do rodzaju prac, stopnia narażenia pracowników na zabrudzenie ciała i zanieczyszczenia ich odzieży, kontaktu z substancjami szkodliwymi, trującymi lub materiałami zakaźnymi a także od warunków środowiska pracy (np. prace na otwartej przestrzeni), jak również od liczby pracowników i ich płci ...1284 »
Prowadzenie rejestru profilaktycznych badań lekarskich to obowiązek służbowy pracownika służby bhp, choć rejestr taki może również prowadzić w zakładzie pracy inna upoważniona do tego przez pracodawcę osoba.Jednym z obowiązków służby bhp jest:prowadzenie rejestrów (w tym rejestru badań pracowniczych),współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, w szczególności przy organizowaniu ...1284 »
Jeśli poszkodowany w wypadku przy pracy na czas rekonwalescencji przebywa w miejscu bardzo odległym od miejsca pracy (pracując, korzysta z Internetu), można zapoznać go z protokołem powypadkowym za pomocą nowoczesnych środków komunikowania się (przykładowo poczty elektronicznej).Do obowiązków zespołu powypadkowego należy między innymi zapoznanie poszkodowanego z treścią protokołu powypadkowego przed jego ...1284 »
Pracodawca musi zapewnić nieodpłatnie pracownikom zatrudnionym w warunkach szczególnie uciążliwych odpowiednie posiłki i napoje, jeżeli jest to niezbędne ze względów profilaktycznych. Rodzaje tych posiłków i napojów oraz wymagania, jakie powinny spełniać, a także przypadki i warunki ich wydawania określają przepisy rozporządzenia w sprawie profilaktycznych posiłków i napojów.Regulacje związane z problematyką ...1284 »
Nie ma prawnego wymogu legitymowania się pracownika obsługującego ręczną kosiarkę do trawy, spalinową lub elektryczną specjalistycznymi uprawnieniami. Konieczne jest natomiast zapewnienie pracownikowi odbycia odpowiedniego przeszkolenia w zakresie ich bezpiecznego użytkowania.W myśl przepisów Kodeksu pracy nie wolno dopuścić pracownika do pracy, do której wykonywania nie posiada on wymaganych kwalifikacji lub potrzebnych ...1284 »
Po wypadku zleceniobiorcy, podmiot, na rzecz którego ubezpieczony zleceniodawca wykonywał pracę, jest obowiązany ustalić okoliczności i przyczyny wypadku oraz sporządzić kartę wypadku bez powoływania zespołu powypadkowego. O wszczęciu postępowania powypadkowego zleceniodawca jest obowiązany powiadomić (na piśmie) właściwą jednostkę Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.Kartę wypadku sporządza się w 3 egzemplarzach: pierwszy egzemplarz otrzymuje poszkodowany ...1284 »
Zobacz więcej »
Kontrola Inspekcji Pracy jakie dokumenty podlegają standardowej kontroli.
Chcę otrzymywać informacje drogą elektroniczną i telefoniczną o dodatkowych promocjach, rabatach dotyczących produktów własnych WIP i partnerów WIP. Wiem, że moja zgoda może być wycofana w dowolnym momencie.
2025 © Wiedza i Praktyka Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.
/WiedzaiPraktyka /wip